باید آزمون های مدارس خاص در پایه هفتم حذف شود


به گزارش خبرگزاری فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: کار اصلی را در تمام سازمان‌ها، کارشناسان انجام می‌دهند و در این رابطه کار اصلی در آموزش و پرورش نیز بر عهده معلمان به عنوان کارشناسان تعلیم و تربیت است.

وی افزود: به دلیل کمبود اعتبارات، امکان وقوع هیچ معجزه‌ای در کوتاه‌ مدت در دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور وجود ندارد.

حکیم‌زاده با اشاره به لزوم تغییرات در روش‌های کاری تصریح کرد: می‌توانیم با تدبیر و چاره‌اندیشی، منتظر تغییرات خوبی در بدنه آموزش و پرورش باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اولین گام برای بهبود فرآیند تعلیم و تربیت باید از کلاس درس آغاز شود و در این راستا اولین گام کیفیت‌بخشی، تامین معلم متخصص برای کلاس درس است.

حکیم‌زاده با تاکید بر تمرکززدایی در آموزش و پرورش ابراز داشت: در تمرکززدایی بعد روانشناختی ارزش بیشتری دارد و این امر باید در ما به وجود بیاید و تمرکززدایی را به عنوان یک امر مهم در مرحله اول بپذیریم.

وی تصریح کرد: باید در این خصوص به معلمان اعتماد کنیم و به توانایی آنها ایمان داشته باشیم و فرایند تمرکززدایی را با شیب آرام و توام با احترام به سرانجام برسانیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: برای تربیت دانش‌آموزانی مفید برای جامعه باید در مسیر تعلیم و تربیت کنار معلم بود و او را در این راه همراهی کرد.

وی با تاکید بر منزلت معلمان اظهار داشت: باید مسائل رفاهی و معیشتی فرهنگیان با توجه با شان آنان در اسرع وقت با برنامه‌ریزی دقیق حل شود.

حکیم‌زاده ضمن تاکید بر توانمندسازی معلمان گفت: باید در تصمیم‌گیری‌ و برنامه‌ریزی‌ها از نظران معلمان به عنوان ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت استفاده شود و این امر جزیی از فرایند تعلیم و تربیت باشد.

وی با اشاره به اینکه عمده دانش‌آموزان کشور در مدارس دولتی هستند، بیان داشت: تنوع مدارس نباید اعتماد به نفس دانش‌آموزان را از بین ببرد و در این راستا و برای جلوگیری از آسیب‌های روانی در اولین گام باید آزمون‌های مدارس خاص در پایه هفتم حذف شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر با تصریح بر لزوم همکاری بیشتر اولیا و مربیان گفت: مشارکت مردمی در آموزش و پرورش باید به رسمیت شناخته شود و بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

وی درادامه با اشاره به تئوریک بودن آموزش‌های دانشگاه فرهنگیان ابراز داشت: باید در کنار این گونه آموزش‌ها به امر مهارت‌آموزی نیز پرداخته شود.

حکیم‌زاده ضمن تاکید بر آموزش‌های پیش از دبستان عنوان کرد: عدم تکرار پایه در اول ابتدایی تحت تاثیر مستقیم حضور دانش‌آموزان در دوره پیش دبستانی است.

وی تصریح کرد: تمام امور مربوط به مراکز پیش دبستانی بر عهده آموزش و پرورش بوده و نظارت بر استانداردهای مهدهای کودک بر عهده آموزش وپرورش و صدور مجوز بر عهده سازمان بهزیستی است.