تولید محتوا برای آموزش زبان های آلمانی و فرانسوی به دانش آموزان متقاضی


حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که اصرار بر ترویج انحصاری انگلیسی ناسالم است و زبان‌های دیگر مثل اسپانیولی، فرانسه، آلمانی و کشورهای شرقی هم زبان علم‌اند، در این راستا چه اقداماتی تاکنون انجام داده‌اید؟ اظهار داشت:  ما به عنوان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درسی علاوه بر زبان انگلیسی، تولید محتوای زبان آلمانی و فرانسوی را  برای دانش‌آموزان داوطلب انجام داده‌ایم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی اضافه کرد: برای این منظور ابتدا دانشگاه‌ها باید معلم رشته "آموزش زبان فرانسوی" یا "آموزش زبان آلمانی" را تربیت کنند؛ همانگونه که رشته " آموزش زبان انگلیسی " در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: انشاءلله دانشگاه‌ها این کار را انجام بدهند و رشته‌های آموزش زبان‌های مختلف را ایجاد کند، خانواده‌ها ابراز علایق کنند و سپس در این زمینه باید یک آمایش سرزمینی انجام شود.

وی افزود: در ادامه، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  وزارت صنایع و سایر دستگاه‌هایی که نیازمند متخصص زبان آلمانی و فرانسه هستند، باید اعلام نیاز کنند تا دانش آموزان نیز با این امید که با فراگیری زبان آلمانی و فرانسوی، در آینده صاحب شغلی مناسب در بازار کار  خواهند شد، مشتاق یادگیری این زبان‌ها شوند.