بسیاری از مطالب کتب درسی برای دانش آموزان کاربردی ندارد


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش تجلیل از خادمین نماز حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: دین باید جزئی از زندگی باشد نه اینکه از بیرون تزریق شود، بنابراین باید در همه عبادات از جمله نماز، خلوص داشته باشیم.

وی افزود: در مقایسه با زمان قبل از انقلاب اسلامی، وضعیت اقامه نماز در کشور قابل قیاس نیست و این از برکت خون شهداست، ‌اما اقامه نماز به شکل فعلی در شان و منزلت نظام جمهوری اسلامی نیست.

حجت‌ الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی این است که دیپلم نمازخوان تربیت می‌کند وگرنه دیپلم تارک الصلاه در سایر کشورها نیز تربیت می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در هر بخش و قسمتی که دشمن روی آن حساس است باید سرمایه گذاری کنیم و آن را تقویت کنیم،  بنابراین جوانان ما بسیار در معرض خطر هستند که باید برای نهادینه کردن فرهنگ نماز در آنها تلاش کرد، زیرا نماز، جوانان را در برابر آسیب ها حفظ می کند.

وی ادامه داد: یک مدیر خوب به گذشته خود در زمینه انجام فعالیت‌های مناسب و مطلوب کمتر توجه می‌کند بلکه بیشتر به آینده می‌اندیشد و سعی می‌کند کاستی‌های موجود را رفع کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عملکرد آموزش و پرورش در زمینه نماز را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: هرچند تلاش‌های چشمگیری در این خصوص صورت گرفته اما کافی نیست و باید این فعالیت‌ها گسترش یابد.

وی با انتقاد از محتوای کتاب‌های درسی گفت: بسیاری از محتواهای آموزشی که در کتاب‌های درسی آمده است برای دانش آموزان کاربردی ندارد و باید موضوعات مورد نیاز زندگی آنها جایگزین شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهارکرد: والدین باید روی دین بچه‌ها حساس باشند که اگر فرزندانشان دیندار تربیت شوند از آسیب‌های اجتماعی مصون خواهند بود.