مدارس، شنبه ۲ دی ماه تعطیل می شوند؟


علی‌رضا راهپیما رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش تهران در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت تعطیلی مدارس در روز شنبه (دوم دی ماه) عنوان کرد: همه مدارس شنبه (دوم دی ماه) دایر بوده و بر اساس برنامه کاری خود فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت مدارس 2 حالت دارد؛ اول آنکه مدارسی که با هماهنگی دانش‌آموزان از روز شنبه امتحانات را آغاز می‌کنند به این فعالیت می‌پردازند و مدارسی که طبق هماهنگی‌ها قصد آغاز امتحانات از 9 دی ماه دارند دایر بوده تا کلاس‌های جبرانی با توجه به تعطیلات آلودگی هوا برگزار شود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی گفت: هر گونه خبر مبنی بر تعطیلی مدارس صحت نداشته و مدارس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده روز شنبه فعالیت دارند.

وی در مورد حوادث احتمالی زلزله در تهران و آمادگی مدارس برای اسکان تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم با همکاری ستاد مدیریت بحران انجام شده و مدارس آمادگی لازم برای شرایط بحرانی را دارند و اگر خطر احتمالی داشته باشیم طبق فرمان ستاد مدیریت بحران مدارس اقدام می‌کنند.

گفتنی است؛ یک هزار مدرسه تهران در طرحی مشترک با ستاد مدیریت بحران آمادگی مقابله با حوادث طبیعی را دارند و اقلام مورد نیاز تجهیز شده است.