تعطیلات طولانی مدت به یادگیری دانش آموزان آسیب می زند


علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پیگیری وضع تغییر تقویم آموزشی اظهار کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی از گذشته‌ها مطرح بوده و در مبانی نظری سند تحول بنیادین هم «زمان آموزش»  مورد توجه قرار گرفت و در این مورد، مطالعات نشان داد که تعطیلات طولانی مدت به یادگیری دانش آموزان آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع بسیاری از کشور‌ها تعطیلات را در طول سال توزیع می‌کنند که فاصله طولانی بین یادگیری ایجاد نشود به همین جهت آموزش و پرورش هم برای ارتقای کیفیت یادگیری متقاضی تغییر تقویم آموزشی متناسب با اقتضائات کشور بوده که البته این مساله نیازمند اجازه مجلس است.

تقویت هویت ملی دانش آموزان به کمک تغییر تقویم آموزشی

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه تغییر تقویم آموزشی فواید بسیاری دارد، تصریح کرد: به طور مثال تغییر تقویم آموزشی موجب می‌شود تا دانش آموزان در روز‌های آلوده سال که به مدر سه نمی‌روند در کنار خانواده باشند و تعامل بیشتر خانوادگی برقرار شود.

زرافشان افزود: توزیع تعطیلات در طول سال باعث شده تا در مورد سفر کردن صرفا توجه به یک نقطه خاص کشور معطوف نباشد و خانواده‌ها محیط‌های جدیدی را برای مسافرت انتخاب کنند که این کار به شناخت بیشتر دانش آموزان از ظرفیت‌های ملی هم کمک می‌کند.

وی یادآور شد: شناخت بیشتر فرهنگ ملی در دانش آموزان به هویت بخشی و توسعه تعامل با مردم سراسر کشور کمک می‌کند و امیدواریم مجلس همکاری لازم را برای تحقق تغییر تقویم آموزشی داشته باشد.