ضرورت بررسی راهکار های حذف کنکور توسط سازمان سنجش


محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌ و گو باباشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: در خصوص مسئله حذف کنکور مدت طولانی است که وزارت علوم بر روی این مقوله تمرکز دارد و تحقیقات و پژوهش‌های خوبی در راستای چگونگی حذف کنکور و روش جایگزین آن انجام شده است.

وی بیان کرد: طرح حذف کنکور به وسیله مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و وزارت علوم در حال بررسی این مسئله است، اما مسئله واضح این است که این طرح باید کامل بررسی شود.

برخورداری عنوان کرد: طرح حذف کنکور باید بررسی و جوانب آن در نظر گرفته شود و راهکارهای عملی جایگزین طرح حذف کنکور شود، زیرا اینطور نمی‌شود که در شب حذف کنکور را به زبان آورده و صبح فردا آن را عملیاتی کنیم.

برای حذف کنکور اول باید زیرساخت های طرح جایگزینش در کشور پیاده‌سازی شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: برای حذف کنکور اول باید زیرساخت های طرح جایگزینش در کشور پیاده‌سازی شود و اطلاع‌رسانی خوبی در این خصوص انجام شود که با اقدامات انجام شده امیدوارم هرچه سریع تر به یک نتیجه نهایی و مطلوبی دست پیدا کنیم.

برخورداری تاکید کرد: سازمان سنجش باید ساز و کارهای حذف کنکور را بررسی و نتیجه آن را به مردم اعلام و نظرسنجی در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی می‌تواند بهتر از برگزاری کنکور باشد، اما متاسفانه در دبستان و دبیرستان های سراسر کشورمان نمرات به صورت یکنواخت نبوده و همین مسئله مشکلاتی در انجام طرح پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی ایجاد می کند.

برخورداری تاکید کرد: رفتارهای یکسانی در امتحانات و نمرات پایانی دانش‌آموزان وجود ندارد، به همین دلیل باید راهکارهای دیگری مدنظر قرار گرفته شود و در این راستا آموزش و پرورش باید ورود پیدا کند تا براساس مبنای مشخصی طرحی را برای جایگزین حذف کنکور انتخاب کنند.