رایزنی آموزش و پرورش برای ابقای کاردانی پیوسته


محسن حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پیگیری حذف دوره‌ کاردانی پیوسته از نظام آموزشی اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۳ برنامه پنجم توسعه همچنین ماده ۶۵ برنامه ششم توسعه، وزارت علوم باید دوره‌های کاردانی پیوسته را اجرایی کند.

وی ادامه داد: آنچه که ما اکنون به دنبال آن هستیم پیوستگی محتوایی در مطالب آموزشی بوده و بر اساس نظام صلاحیت‌های حرفه‌ای حتما باید کاردانی پیوسته برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها برقرار باشد.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پس از صحبت‌هایی که در مورد حذف دوره کاردانی پیوسته مطرح شده، پیگیری‌های لازم از طرف آموزش و پرورش در حال اجرا است و مکاتبات و جلساتی با مسئولان وزارت علوم و دانشگاه فنی حرفه‌ای داشتیم و قرار شده برای دوره کاردانی پیوسته سال ۹۸ به جمع بندی نهایی برسیم.

حسینی مقدم با اشاره به اینکه حذف دوره کاردانی پیوسته پیشنهاد وزارت علوم است، بیان کرد: آموزش و پرورش با این پیشنهاد مخالف بوده و به دنبال رایزنی برای با طرف مقابل برای حل این مشکل است.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: هنوز هیچ قطعیتی برای حذف دوره کاردانی پیوسته وجود ندارد و اگر این حذف اتفاق بیفتد اقدامی خلاف برنامه ششم توسعه است.