مخالفتی با حذف کنکور نداریم


ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رابطه با اظهارنظر دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد، گفت: درباره حذف کنکور بارها صحبت کرده‌ایم؛ ما مخالفتی با حذف کنکور نداریم ولی این پروسه باید در چارچوب قانون و به صورت عدالت محور اجرا شود.

وی افزود: بر اساس قانون، آموزش و پرورش موظف بود که تا سال 95 در تمام دروس، آزمون نهایی برگزار کند که این مسئله از سوی آموزش و پرورش عملیاتی نشد و در قانون اینگونه مطرح شد که آزمون نهایی آموزش و پرورش در برخی دروس برگزار شود.

خدایی گفت: با توجه به اینکه آموزش در شهرها و روستاها و مدارس دولتی و غیرانتفاعی متفاوت است، ما نمی‌توانیم ملاک ارزیابی کنکور را بر اساس نمره امتحانی هر مدرسه قرار دهیم زیرا این کار خلاف عدالت است و باید آزمون نهایی برگزار شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: آزمون‌های آموزش و پرورش در سال سوم دبیرستان استاندارد است و در کنکور هم تاثیر دارد ولی براساس قانون باید در تمام سال‌های دبیرستان چنین آزمونی برگزار شود که بتوانیم نمره آن را ملاک ارزیابی کنکور قرار دهیم.