۵ دلیل خوشحالی دانش آموزان از تعطیلی مدرسه


اصغر کیهان‌نیا پژوهشگر حوزه نوجوانان و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص دلایل خوشحالی دانش‌آموزان از تعطیلی مدارس اظهار داشت: کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط سنی خود، برنامه‌های تکراری و یکنواخت را دوست ندارند و تعطیلی به آنها فرصت می‌دهد که از یکنواختی و چارچوب سخت دور شوند.

وی افزود:‌ اصولا زمانی که انسان تکلیفی بر دوش دارد از پیش آمدن شرایطی که تکلیفش سبک را می‌کند خوشحال می‌شود و تفاوتی هم نمی‌کند در چه سنی باشد.

کیهان‌نیا اضافه کرد: تکلیف زیاد در مدارس یا اصطلاحا مشق شب زیاد هم از عواملی است که باعث می‌شود دانش‌آموزان ما به مدرسه علاقه‌مند نباشند و نسبت به محیط آن و درس خواندن دلزده شوند.

مشاور خانواده ادامه داد: نداشتن پیوند عاطفی با معلم و عوامل مدرسه و دلپذیر نبودن محیط مدرسه هم از دیگر عواملی است که باعث می‌شود دانش‌آموزان از تعطیلات استقبال زیادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از روش‌های جذاب و سرگرم‌کننده می‌تواند از یکنواختی تدریس کم کند، گفت: استفاده از وسایل کمک درسی جذاب هم می‌تواند مدرسه، درس خواندن و آموختن را برای دانش‌آموزان جذاب کند.

کیهان‌نیا خاطر نشان کرد: دانش‌‌آموزان باید درس خواندن را منفعتی برای خود بدانند و به محیط مدرسه و عوامل آن علاقه داشته باشند تا از حضور در مدرسه احساس خوشایندی پیدا کنند.