بازگشت کتاب به دنیای کودکی با حذف پیک های نوروزی


به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: پس از وقوع زلزله آبان ماه در این شهرستان تداوم حیات کار تربیتی در آموزش و پرورش امری با ارزش و مهم است که با همت بلند فرهنگیان محقق شده است.   

وی کودکان را سرمایه های ایران زمین دانست و گفت: ما به آموزش و پرورش اعتقاد داریم که تک تک کودکان را صاحب کرامات ذاتی کرده است، در این میان انتظار داریم کودکان براساس دارایی‌های هوش و یا ثروت خانوادگی و... طبقه بندی نشوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال پیک های نوروزی را در دستورالعمل حذف کردیم به این دلیل که در تعمق و تثبیت یادگیری نقشی نداشتند بنابراین تصمیم گرفته شد از طریق جایگزینی طرح عید و داستان که شامل داستان نویسی، داستان گویی و داستان خوانی است کتاب را به دنیای کودکان بازگردانیم.

وی افزود: از طریق داستان، دانش آموزان مهارت های خواندن، نوشتن، ابراز وجود، قوه تخیل و خلاقیت و پرورش پیدا می کنند و تنوع علایق و سلایق شان به رسمیت شناخته می شود.

تخریب ۵۹ مدرسه سرپل ذهاب بصورت کامل در زلزله اخیر

روح اله عباسیان، رییس آموزش و پرورش سرپل ذهاب  نیز در این جلسه گفت: در شهرستان سرپل ذهاب ۱۷ هزار نفر دانش آموز در ۷۸۸ کلاس آموزشی و ۲۲۱ فضای آموزشی مشغول فعالیت های تربیتی و پرورشی بودند.
افزود: در زلزله اخیر ۵۹ مدرسه سرپل ذهاب بصورت کامل تخریب شد و مابقی از ۲۰  تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند و علاوه بر از بین رفتن فضای آموزشی تجهیزات آموزشی هم از بین رفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در بعد زلزله در تاریخ ۸ آذرماه تمامی مدارس شهرستان بازگشایی شدند و به نحوه شایسته ادامه فعالیت آموزشی را نیز بصورت تک شیفت، دو شیفت و سه شیفت از سر گرفتند. در اثر زلزله اخیر ۷۹ نفر دانش آموز و ۲ نفر از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان جان خود را ازدست دادند و یک هزار و ۴۲۰ دانش آموز و ۳۲۰ فرهنگی نیز مصدوم شدند.

باید به فکر بازسازی روحی و روانی مردمان زلزله‌زده باشیم

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم‌زاده چهارشنبه شب گذشته در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در استانداری استان نیز با تقدیر از جامعه فرهنگیان این استان در کمک به بازگشت شرایط عادی در مناطق زلزله زده افزود: مدیران آموزش و پرورش و مدرسان به خوبی پای کار آمدند تا روند آموزش دانش آموزان با تاخیر روبه رو نشود.

وی افزود: باید بازسازی را جامع در نظر بگیریم و به فکر بازسازی روحی و روانی مردمان زلزله‌زده نیز باشیم.

حکیم‌زاده در ادامه تاکید کرد: ۳۲۱ هزار و ۹۹۰ دانش آموز استان کرمانشاه باید محور تصمیم‌گیری‌های ما در خصوص مناطق زلزله‌زده باشد.

وی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در کنار آموزش پرورش قرار گیرند و این مجموعه را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.