حذف آزمون مدارس تیزهوشان اضطراب کاذب را از دانش آموزان دور می کند


به گزارش خبرنگار ایرنا، رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه در گردهمایی مربیان و معلمان تربیتی مقطع ابتدایی استان کرمانشاه که در سرسرای شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: اجرای نظام آموزشی یکپارچه یکی از اهدافی است که آموزش و پرورش با جدیت دنبال می کند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در راستای یکپارچه سازی نظام آموزشی انجام شد حذف آزمون مدارس تیزهوشان در دوره ابتدایی بود که به طو قطع گام بلندی برای ایجاد رقابت بهتر و سالم تر میان دانش آموزان خواهد بود.
حکیم زاده افزود: حمایت و پشتیبانی صاحب نظران و اساتید علم روانشناسی و تربیتی از این اقدام نیز موید درست بودن تصمیمی است که شجاعانه توسط وزیر آموزش و پرورش اتحاذ شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این معاونت سه رویکرد ویژه را دنبال می کنیم که اولین آن مبنا قرار دادن قرآن کریم، دومین مورد به رسمیت شناختن دوره کودکی و سومین آن هم به رسمیت شناختن معلمان مقطع ابتدایی و اینکه آنها مهمترین نقش را در تربیت و شکوفا کردن استعداد و خلاقیت دانش آموزان برعهده دارند.
وی همچنین در خصوص حذف پیک های نوروزی گفت: این پیک ها در یادگیری دانش آموزان نقشی نداشتند و تنش هایی را نیز برای ایام تعطیلات نوروزی آن ها ایجاد می کردند.
حکیم زاده با بیان اینکه به جای پیک های نورزی، طرح 'عید و داستان' در مدارس بخصوص در مقطع ابتدایی اجرا می شود، گفت: در این طرح و پس از پایان تعطیلات نوروزی از دانش آموزان خواسته می شود تا خاطرات نوروزی خود را در قالب داستان بنویسند.
وی در پایان با اشاره به حضور خود در مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: خوشحالم از اینکه می بینم با همت و تلاش همکاران خوبم در مقطع ابتدایی امید و نشاط به دانش آموزان این مناطق بازگشته و زندگی دوباره خود را پس از آن واقعه تلخ از سر گرفته اند.

**ابتدایی مهمترین مقطع تحصیلی دانش آموزان است


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این همایش، ابتدایی را مهمترین مقطع تحصیلی دانش آموزان عنوان و اظهار کرد: مربیان و معلمانی که با این دسته از دانش آموزان سروکار دارند نقش بسیار مهم و پراهمیتی در شکل گیری شخصیت آن ها ایفا می کنند.
مجید یزدان پناه افزود: شخصیتی که از دانش آموزان مقطع ابتدایی ساخته می شود عموما تا پایان عمر با آن ها می ماند بنا براین نقشی که مربیان و معلمان این مقطع تحصیلی می توانند بر ذهن و روح دانش آموزان باقی بگذارند نباید فراموش شود.
وی همچنین حذف آموزش ورودی مدارس تیزهوشان را اقدامی شجاعانه از سوی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: حضور دانش آموزان با ضریب هوشی بالاتر در کنار سایر دانش آموزان می تواند باعث رشد و پیشرفت همکلاسی هایشان بشود.
هم اکنون از میان 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز کشور، حدود هفت میلیون و 500 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 321 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.