گرایش کمرنگ دانش آموزان شاهد به انتخاب دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری تسنیم,حدادی معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران در همایش تجلیل از برترین‌های مدارس شهر تهران، اظهار کرد: برای ادامه راه شهدا و اهداف آنها تربیت نسلی که این امانت را بشناسد و اهلیت در اختیار گرفتن آن را داشته باشد مهم است.

وی افزود: برای توسعه همه جانبه کشور توانمندسازی نیروی انسانی بسیار مهم است اگر جوانان امروز که مسئولان آینده کشور هستند تعهد لازم به نظام جمهوری اسلامی را داشته باشند و تلاش کنند در عرصه‌های مختلف تخصص را به دست بیاورند اهلیت سپردن این امانت را دارند.

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدارس شاهد در عرصه مهارت آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان تلاش بسیاری می‌کنند و کسب مهارت‌های علمی بسیار مهم است تا جوانان آمادگی داشته باشند آینده کشور را که با خون شهدا آبیاری شده را به دست بگیرند.

حدادی گفت: امروز بیشترین تهدید را در عرصه‌های فرهنگی داریم و باید مبلغان فرهنگ ناب اسلام محمدی باشیم که شهدا جان خود را برای این هدف از دست دادند و برای مقابله با شبیخون فرهنگی راهی جز توانمندسازی نداریم.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید ایرانی را تقویت و فرهنگ مصرف تولیدات داخل را گوشزد کنیم با شبیخون فرهنگی مقابله کرده‌ایم که از طریق انواع کالای دیجیتال وارد کشور می‌شود, افزود: کمتر دانش‌آموزان شاهد علاقه مند به حضور در دانشگاه فرهنگیان و شغل معلمی هستند در حالیکه نیاز به حضور آنها در دانشگاه فرهنگیان داریم و جای آنها در این دانشگاه خالی است.

حدادی ادامه داد: انتظار داریم تعدادی از دانش‌آموزان شاهد دانشگاه فرهنگیان و رجایی را برای ورود به شغل معلمی انتخاب کنند تا بتوانیم در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی از آنها استفاده کنیم.