لزوم برنامه ریزی دانشگاه ها برای رشد اشتغال فارغ التحصیلان


به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با ابلاغ بخشنامه ای به روسای دانشگاه های کشور از آنان خواست تا برای رشد مستمر و دقیق اشتغال فارغ التحصیلان خود برنامه ریزی کنند.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

احتراما، همانگونه که مستحضرید برنامه‌های دانشگاه‌های کشور و وزارت متبوع بسیار وابسته به بازخوردهای دقیق و مناسب از عملکرد و شرایط محیطی حاکم بر آموزش عالی کشور است.

یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی‌ها و تصمیم گیر‌ی های مرتبط، درصد فارغ التحصیلان شاغل هر رشته و دانشگاه است، این شاخص می‌تواند درک مناسبی از کیفیت علمی و مهارتی فارغ التحصیلان و همچنین بازار کار و نیازهای کشور باشد، لذا طبق ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وزارت عتف، دانشگاه‌ها مکلفند نسبت به رشد مستمر و دقیق اشتغال فارغ التحصیلان خود برنامه‌های مناسبی را برای بهبود این شاخص تدوین و به اجرا گذارند.

براین اساس ضروری است که دانشگاه‌ها برای اجرای این امر تمهیدات لازم را فراهم و با به کارگیری مناسب دفاتر ارتباط با صنعت، انجمن‌های فارغ التحصیلان و دیگر ظرفیت‌های موجود، شیوه مناسبی برای این امر تدوین و به اجرا گذارند.

خواهشمند است ضمن بهره برداری از نتایج کیفی و ارزشمند اینگونه بررسی‌ها، نسبت به تکمیل و ارسال گزارش‌های6 ماهه مطابق فرم‌های پیوست، در سامانه مپفا مساعدت فرمایید.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می‌رود اولین گزارش از دانشگاه‌ها در خرداماه دریافت شود.