اولین گردهمایی مدیران آزمون های سراسری گاج


اولین گردهمایی مدیران آزمون‌های سراسری گاج در سال تحصیلی 1395-96 با حضور مدیرکل آزمون‌های سراسری گاج، دبیر انجمن امگا، مدیران نمایندگی و مسئولان آزمون‌های سراسری گاج، روز سه‌شنبه 12 مردادماه در سالن همایش‌های ملاصدرای تهران برگزار شد. سخنران اول جلسه جناب آقای دکتر مصطفی شهابی، مدیرکل آزمون‌های سراسری گاج بودند. ایشان ضمن خیر مقدم به حضار در سالن و اشاره به عناصر موفقیت، از مدیران و نخبگان آزمون‌های گاج در سراسر کشور خواستند تا با عزمی راسخ در جهت افزایش بیشتر علم و دانش خود پیش بروند و بیش از گذشته به افتخارات خود و مجموعه گاج بیفزایند. سپس آقای دکتر حاج بابایی، دبیر انجمن امگا (انجمن مشاوران گاج آزمون) کمی درباره آزمون‌های امگا و مزایای آن در شناخت بیشتر روحیات دانش‌آموزان و برخورد مناسب‌تر با آنها توضیحاتی را بیان کردند. سخنران بعدی جلسه جناب آقای مهندس حقیقت، مدیر واحد مشاوره آزمون‌های سراسری گاج بودند که به تشریح نکاتی که نمایندگان محترم در انتخاب رشته داوطلبان کنکور باید به آنها توجه کنند، به شرایط پذیرش برخی از دانشگاه‌ها و نحوه کار با نرم‌افزار انتخاب رشته گاج پرداختند.

نظر به اهمیت بحث آموزش در رویکرد جلسات مدیران نمایندگی‌های آزمون‌های سراسری گاج در پایان جلسه صبح، آزمونی برای سنجش توان مشاوره‌ای مدیران نمایندگی‌ و مدیر برنامه‌های آنها که به طرح سؤالاتی از مبانی و الفبای مشاوره‌ای و آزمونی تدریس شده در جلسات سال گذشته پرداخته بود، برگزار شد.

جلسه بعدازظهر هم با سخنان دکتر شهابی آغاز شد. ایشان نیز کمی از واقعی و کاربردی بودن نتایج آزمون‌های امگا به ویژه آزمون‌های استعدادیابی آن و توجه این آزمون‌ها به نکات ریز و جالب شخصیتی، روحی و رفتاری دانش‌آموزان که معمولا مغفول واقع می‌شود و می‌تواند انتخاب‌های نادرست و هزینه‌های مادی و معنوی در پی داشته باشد، بیاناتی را ایراد کردند و به تشریح چگونگی ثبت‌نام و برگزاری این آزمون‌ها توسط نمایندگی‌های محترم پرداختند.

دکتر حاج بابایی به عنوان آخرین سخنران جلسه به طور ملموس‌تر و با ذکر مثال‌هایی به معرفی انواع تیپ‌های شخصیتی، ویژگی‌ها و مشاغل مناسب هر یک از آنها و چگونگی استفاده درست از نتایج آزمون‌های استعدادیابی در هدایت صحیح دانش‌آموزان، داوطلبان کنکور و حتی افراد جویای کار اشاره کردند.

در پایان جلسه ضمن تقدیر از نمایندگی‌های فعال مجموعه گاج، تاریخ جلسه بعدی و موضوع آن مشخص شد.