آموزش ترکیبی دانش آموزان از اول مهر


آموزش ترکیبی دانش‌آموزان از اول مهر

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول برنامه شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای رفع دغدغه عدم دسترسی همه دانش آموزان به شبکه شاد، آموزش ترکیبی از اول مهر در دستورکار است گفت: آموزش حضوری، بسته های آموزشی، شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی همه کنار هم ارائه می شوند که سهم هرکدام از اجزای بسته ترکیبی را تعریف می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حسن الحسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال ۸۱ مجوزی از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت شد مبنی بر اینکه آموزش و پرورش می‌تواند از سه روش حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری بهره بگیرد گفت: آموزش از راه دور نیز از رهگذر همین قانون رقم خورد.

وی افزود: بنابراین پایه ها و بنیان کار برای حضور در فضای مجازی از قبل، تا حدودی فراهم بود. اما به دلیل شیوع کرونا با تعطیلی چندماهه مدارس روبرو شدیم و آموزش و پرورش به دنبال تعطیل نشدن آموزش بود.

الحسینی با بیان اینکه راه اندازی شبکه شاد دستاورد خدبی بود گفت اکنون زمان تویعه شبکه شاد است. معلمان ما در استفاده از شبکه شاد رنج بردند و سختی‌هایی به آنها تحمیل شد اما در تلاش هستیم سال جدید را به گونه ای آغاز کنیم که ایرادهای شبکه شاد تا حد زیادی برطرف شده باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش یک بستر پرتعامل است و قصد ما این است که این تعاملات تا حد امکان در فضای مجازی هم برقرار شود، البته چالش‌هایی هم داریم و با دانش آموزانی روبرو هستیم که دسترسی به ابزار و اینترنت ندارند و نمی‌توانیم آنها را پوشش دهیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای رفع دغدغه عدم دسترسی همه دانش آموزان به شبکه شاد، آموزش ترکیبی از اول مهر در دستورکار است گفت: آموزش حضوری، بسته‌های آموزشی، شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی همه کنار هم ارائه می‌شوند که سهم هرکدام از اجزای بسته ترکیبی را تعریف می‌کنیم.

الحسینی ادامه داد: برنامه‌ریزی ها در حال انجام و معطوف به آن است که آموزش بدون دغدغه‌ای داشته باشیم.

منبع: ایسنا

 

Document