پاسخ به نگرانی خانواده ها درباره آزمون ورودی مدارس سمپاد


پاسخ به نگرانی خانواده‌ها درباره آزمون ورودی مدارس سمپاد

رئیس مرکز پرورش ملی استعدادهای درخشان درباره نگرانی خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در آزمون ورودی مدارس سمپاد توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با انتشار خبر برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در روزهای پنج شنبه و جمعه 9 و 10 مرداد، بسیاری از خانواده‌ها در تماس با خبرگزاری تسنیم از نگرانی خود برای حضور فرزندانشان در این آزمون و احتمال افزایش ریسک ابتلا به کرونا خبر دادند.

در همین رابطه فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز پرورش ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که خانواده‌های بسیاری نگران وضعیت سلامتی فرزندانشان در این آزمون هستند آیا امکان عدم برگزاری آزمون یا تغییر شکل شیوه برگزاری آن وجود ندارد، اظهار کرد: هیچ راه جایگزینی به جز آزمون نداریم و ناچار به برگزاری آزمون در این هفته هستیم.

وی افزود: ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری آزمون مدارس سمپاد را به ما داده است و علت اینکه آزمون در دو روز برگزار می‌شود به دلیل دستور وزارت بهداشت است تا پروتکل بهداشتی رعایت و حوزه‌های آزمون ضدعفونی شوند.

رئیس مرکز پرورش ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در پاسخ به این پرسش که برخی اعضای ستاد ملی کرونا بر این باورند در آزمون‌‌هایی بدین شکل به دلیل تجمع بالای افراد به هیچ عنوان نمی‌توان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد با این وجود برای رعایت نکات بهداشتی در این آزمون چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ گفت: تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است و آزمون ورودی پایه هفتم در 1722 حوزه و پایه دهم در 1082 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

مهاجرانی ادامه داد: اگر سال گذشته در یک کلاس 33 دانش‌آموز با یک مراقب حضور داشتند امسال در هر کلاس 12 صندلی چیده شده و یک مراقب حضور دارد و به شدت میزان تراکم کلاس‌ها کاهش یافته است.

وی با اشاره به طولانی بودن فرایند تصحیح و اعلام نتایج، متذکر شد: هم اکنون هم زمان برای برگزاری این آزمون دیر است، چاره‌ای جز برگزاری آزمون نداریم، توجه داشته باشید آزمون ورودی مدارس سمپاد قرار بود در اردیبهشت ماه برگزار شود که به تیر و پس از آن به مرداد ماه منتقل شد.

به هیچ عنوان امکان تاخیر در برگزاری آزمون را نداریم

رئیس مرکز پرورش ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: به هیچ عنوان امکان تاخیر در زمان برگزاری آزمون را نداریم چرا که بیش از 300 هزار خانواده سردرگم هستند و هنوز وضعیت تحصیلی و ثبت‌نام فرزندشان مشخص نشده است.

مهاجرانی با اشاره به توصیه‌هایی به داوطلبان برای حضور در حوزه‌های امتحانی، عنوان کرد: حتما از ماسک استفاده کنند و مواد ضدعفونی کننده همچون الکل همراه داشته باشند البته در حوزه‌های امتحان آب معدنی پیش بینی شده است اما توصیه می‌کنیم که بطری آب معدنی مخصوص به خود را همراه داشته باشند.

65 درصد داوطلبان کارت شرکت به آزمون را دریافت کرده‌اند

وی در پاسخ به این پرسش که در آزمون ورودی پایه هفتم و پایه دهم در مجموع چه تعداد داوطلب حضور دارند، گفت: در آزمون ورودی پایه هفتم که روز پنج شنبه 9 مرداد برگزار می‌شود 213 هزار و 88 نفر و در آزمون ورودی پایه دهم که روز جمعه 10 مرداد برگزار می‌شود 117 هزار و 528 نفر شرکت کرده‌اند البته تمام داوطلبان کارت شرکت در آزمون را دریافت نکرده‌اند و طبق آخرین آمار ما حدود 65 درصد کارت را دریافت کرده‌اند، داوطلبان آزمون پایه هفتم تا روز چهارشنبه برای دریافت کارت فرصت دارند.

رئیس مرکز پرورش ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان عنوان کرد: در آزمون ورودی پایه هفتم 17 هزار و 327 نفر و پایه دهم، 11 هزار و 877 نفر پذیرش خواهند شد.

منبع: تسنیم