آموزش مجازی متوسطه ها صبح و ابتدایی ها بعد از ظهرهاست


امکانات جدید نسخه شاد معرفی شد

آموزش مجازی متوسطه ها صبح و ابتدایی ها بعد از ظهرهاست

مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) امکانات نسخه جدید شبکه شاد را معرفی کرد

به گزارش ایسنا، سید حسن الحسینی در روز دوم از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور و در میزگرد تخصصی فناوری اطلاعات و شبکه شاد که به صورت مجازی برگزار می شود به برخی محدودیت های استفاده از آموزش های مجازی از جمله عدم دسترسی حدود ۳.۵ میلیون دانش آموز به ابزار هوشمند، امکانات نسخه جدید شاد را معرفی کرد

وی افزود: نسخه قبلی مشکلاتی دارد و خانواده ها و معلمان گله مندی هایی داشتند که سعی کردیم آنها را برطرف کرده و آموزش در بستر امنی صورت گیرد. احراز هویت تمام کاربران برایمان مهم بود.

الحسینی با بیان اینکه شبکه شاد نقش سازنده جایگزین در جریان آموزشی را در شرایط قرمز و نقش تکمیلی را در شرایط زرد و سفید ایفا می کند گفت: شاد می خواهد دستیار علمی خانواده، دانش آموزان و معلم ها باشد.

شاد تعاملی در برابر حمله هکرها محفوظ است 

مسئول شبکه شاد با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری برای این اپ در کشور انجام شده و قدرتمندترین اپ است که سطح امنیتی بالایی دارد و خود را در برابر حملات هکرها از خارج حفظ کرده است اظهار کرد: نسخه جدید شاد تا میزان زیادی تعاملی شده است.

الحسینی ادامه داد: اکنون تمام دانش آموزان ثبت نام شده مدارس، در شبکه شاد نظم مدرسه ای پیدا کرده اند و تعلیم و تربیت همچنان با تمام ابعاد جریان دارد.

دسترسی به برنامه های ورزشی و پرورشی در شاد 

کنترل تکالیف و برگزاری آزمون های تستی و تشریحی 

وی به دسترسی آسان و گسترده به محتواهای بارگذاری شده اشاره کرد و گفت: محتواهای آموزشی کاملی به شاد افزوده شده است. امکان اجرای فوق برنامه ها، ورزش، سلامت و فعالیت های پرورشی در شبکه شاد دیده شده است

مسئول شبکه شاد افزود: کنترل تکالیف، آزمون های تستی و تشریحی، تعبیه کارنامه، وجود داشبوردهای مدیریتی برای مدیران از صف تا ستاد پیش بینی شده و امید است قابلیت های جدید نظم فیزیکال کلاس را با استانداردهای خاص فضای مجازی ایجاد کند

الحسینی افزود: ایجاد پروفایل حرفه ای معلم و دانش آموزان، امکان نظر سنجی، ایجاد شبکه اجتماعی تحت عنوان شادنیو، امکان ارائه پرزنت از دیگر امکانات است.

ارائه خدمات شاد در دو بخش پایه و افزوده ها 

مسئول شبکه شاد با بیان اینکه خدمات شاد در دوبخش پایه و افزوده ها ارائه می‌شود گفت: در بخش پایه خدمات رایگان و عمومی 
و در بخش افزوده ها فعالیت مدارس غیردولتی و خاص و قراردادهایی که با بخش های خصوصی منعقد شده دنبال می‌شود و بخشنامه مربوط به این بخش را به زودی ابلاغ می کنیم.

وی با اشاره به استفاده از سیستم پشتیبان و حمایت گر عنوان کرد: حدود ۲۰۰۰ نفر به کار گرفته شده اند تا سوالات ارجاعی را پاسخ دهند و رفع مشکل کنند. مرکز پاسخگویی تلفنی با ۵۰ پرسنل نیز ایجاد شده است.

سیمکارتهای دانش آموزی به کمک شاد می آیند 

مسئول شبکه شاد با بیان اینکه همچنان در تامین وسیله و ابزار مشکل داریم و از مدیران درخواست می کنیم از طریق شوراهای آموزش و پرورش اقدام کنند گفت: رایزنی هایی در دست انجام است. سیمکارت های دانش آموزی نیز به کمک می آید

آموزش مجازی متوسطه ها صبح و ابتدایی ها بعد از ظهر خواهد بود 

رونمایی از نسخه شاد ۲؛ فردا 

الحسینی اعلام کرد که آموزش مجازی دوره متوسطه صبح و آموزش مجازی ابتدایی ها در بعدازظهر انجام می شود تا بچه ها از راهنمایی والدین و گوشی آنها بتوانند استفاده کنند.

وی افزود: در طول سال تحصیلی افزوده هایی را خواهیم داشت. نسخه شاد۲ فردا رونمایی می‌شود و از روز اول مدرسه زیربار خواهد رفت و قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمود حبیبی، مدیر کل ارتباطات و فناوری وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه تکنولوژی بی رحم است و از ما عبور خواهد کرد گفت: کرونا باعث شد ما راه ۱۰ ساله را شش ماهه طی کنیم.

وی ادامه داد: امروز چهره نظام تعلیم و تربیت تغییر کرده و یادگیری معکوس شده است. طی شش ماه گذشته همکاران ما نشان دادند که می توانند خودشان را با شرایط هماهنگ کنند. ما کار سختی در پیش داریم ولی امیدواریم و نگرانی نداریم

حبیبی با بیان اینکه بزرگترین ابزارهای ما، نیروهای فناور هستند گفت: بیش از ۹۰۰ نیروی زبده در حوزه فناوری داریم، همچنین ۱۳ هزار نیروی آموزش دیده در مدارس در حوزه فناوری داریم. شبکه سازی با حضور ۹۰۰ متخصص آی تی برای راهبری سامانه شاد و دیگر سامانه ها ایجاد شده و به ما کمک خواهند کرد. شبکه ۱۳ هزارنفری را هم به زودی خواهیم داشت که در سطح مدارس مشغول اند و راهبری سایر معلمین را برعهده خواهند داشت.

حبیبی با اشاره به اینکه ما در آموزش و پرورش نیاز به زیست بوم‌های جدید داریم که سامانه شاد یکی از آنهاست گفت: اینکه یک سامانه بی نقص داشته باشیم امکان پذیر نیست اما به خاطر شاد می‌توانیم به خودببالیم. البته باید به سمت خلاقیت هم پیش برویم. مدرسه محوری نیازمند خلاقیت است و نمی توان برای همه بخش‌های آموزش نسخه واحد پیچید

وی افزود: ما تقریبا پنج تا شش سال است که هوشمند سازی در مدارس را شروع کردیم اما فرآیندمان معکوس شد و مجبور شدیم مدارس را به تبلت ها بیاوریم.

منبع: ایسنا