نادر منصورکیایی درباره تنبیه دانشآموزان اظهار کرد: تنبیه دانشآموزان تخلف محسوب میشود. وی افزود: نظارتها به شیوههای مختلف انجام میگیرد و افکار عمومی بداند تنبیه بدنی به هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نیست. مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب اجتماعی دانشآموزان با بیان اینکه همواره بر ایجاد جو صمیمی و محبتآمیز در مدرسه توصیه میشود، گفت: در قالب دورههای آموزشی تحت عنوان ارتباط مؤثر با دانشآموز سالانه 200 هزار نفر از همکاران ما آموزش میبینند. وی ادامه داد: کارگاههای آموزشی برای معلمان در قالب ارتباط موثر با دانشآموزان و مدارس مراقب را در دستور کار داریم مواردی از تنبیه بدنی که هرچند وقت یکبار اتفاق میافتد موجب تاسف است و دفتر ارزیابی عملکرد و هیئت رسیدگی به تخلفات اداری مجدانه این موضوع را پیگیری میکند.
کیایی با تاکید بر اینکه رفتار معلمانی که مرتکب تنبیه بدنی میشوند مورد رسیدگی قرار میگیرد، گفت: به هیچ وجه رفتارهایی که اعتبار و حیثیت جامعه معلمان و آموزش و پرورش خدشه وارد میکند را تایید نمیکنیم. با این معلمان مشاورههای لازم صورت میگیرد و در هیئت تخلفات اداری یکی از سازوکارهای تصمیمگیری ارجاع به مشاوره است و اینگونه نیست که صرفا براساس مباحث حقوقی تصمیمگیری شود بلکه در مورد دلایل و عوامل سببساز اقدام معلم برای تنبیه بدنی بررسیهای لازم صورت گرفته و او به مشاوران ارجاع میشود و پس از آن تصمیم لازم اخذ خواهد شد.
مدیرکل دفتر مراقبت در برابرآسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش بیان کرد: هر سال کارگاره ارتباط موثر با دانشآموز را برگزار میکنیم و معلمی که مرتکب تخلف تنبیه بدنی شده است ملزم به شرکت در این کارگاه است از سوی دیگر مدیران مدارس در طول سال روند فعالیت مدیران از جمله نحوه تدریس و برخورد با دانشآموزان را رصد میکنند و مواردی را که دچار مشکل بوده و ارتباط موثر با دانشآموزان نداشته و به لحاظ روانی آمادگی کافی برای اداره کلاس درس را ندارند به مناطق معرفی میکنند، پس از بررسیهای لازم این افراد از کارافتادگی دریافت کرده و از گردونه کلاس درس خارج و در سایر بخشها به کار گرفته میشوند.