فرآیند مراحل آزمون سراسری 1402 منتشر شد/ اعلام نتایج نهایی کنکور نیمه دوم شهریور


فرآیند مراحل آزمون سراسری 1402 منتشر شد/ اعلام نتایج نهایی کنکور نیمه دوم شهریور

فرآیند مراحل آزمون سراسری 1402 منتشر شد، بر این اساس نتایج اولیه مرداد و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ثبت‌نام در آزمون سراسری از امروز آغاز شده و فقط به صورت اینترنتی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی org.Sanjesh.WWW انجام می‌شود.

بعد از انتخاب گروه آزمایشی و قبل از شروع ثبت نام، لازم است داوطلبان مدارکی مانند عکس یا اطلاعاتی مانند کد سوابق تحصیلی دیپلم و سوابق پیش‌دانشگاهی خود را آماده و پس از آن ثبت‌نام خود را شروع کنند.

هر فرد بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید «نظام 3-3-6 ،«دیپلم نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی)، در هریک از گروه‌های آزمایشی «علوم ریاضی و فنی»، «علوم تجربی»، «علوم انسانی»، «هنر» و «زبان های خارجی» مجاز به ثبت‌نام است.

همه داوطلبان باید دارای سابقه تحصیلی مرتبط با گروه آزمایشی انتخابی باشند و در صورت عدم وجود، با مراجعه به آموزش و پرورش برای ایجاد آن از طریق آموزش و پرورش اقدام کنند.

هر فرد علاوه بر ثبت نام در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی(علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا علوم انسانی)، در صورت تمایل می‌تواند در یک یا هر دو گروه آزمایشی زبان هایی خارجی و هنر نیز ثبت نام کند.

داوطلبان نمی‌توانند در دو گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی) ثبت نام کنند. به عبارت دیگر مجاز به شرکت در دو گروه اصلی و دو ثبت نام جداگانه نیستند.