شش قانون اساسی برای موفقیت در کنکور


  1. بیشتر تمرکز خود را روی مباحث ساده تری که بودجه بندی بیشتری دارند بگذارید و از تمرکز روی مباحث سخت و وقت گیر بپرهیزید.
  2. به دنبال خرید منابع متعدد نباشید از میان انتشارت شناخته شده و پس از تحقیق و جستجو کافی یک منبع را انتخاب کنید و همان یک منبع را خوب ، با دقت و چندین بار بخوانید.
  3. بزرگترین رقیب شما در عرصه آموزش خود شما هستید پس به هیچ عنوان خود را با دیگران مقایسه نکنید. سرتان به کار خودتان باشد، و اصلا فکر خود را درگیر اینکه دیگر دانش آموزان چه کاری انجام می دهند نکنید.
  4. به هیچ وجه درصدها و تراز و رتبه خود را با دانش آموزان سال قبل مقایسه نکنید و در این مقایسه به سرعت از خود راضی و یا ناامید نباشید چون میزان سختی سوالات و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها هر سال متفاوت است.
  5. شما برای رسیدن به موفقیت نیاز به هدف گذاری دارید یکی از موارد مهمی که در مورد آن باید هدف گذاری انجام دهید کم کردن ساعت خواب است، خوابیدن زیاد یکی از عوامل مهم ایجاد کسالت، یآس و ناامیدی است چون به راحتی زمان خود را با خوابیدن از دست داده اید.
  6. مطالعه روزانه شما همواره باید از برنامه ریزی مشخص و منظمی پیروی کند و یکی از ویژگی های مطالعه موفق پیوسته خواندن است، هر روز درس بخوانید و درست درس بخوانید 

 

                 زهرا یزدانی