مدارس دولتی چرا هزینه دریافت می کنند؟


 

مدارس دولتی چرا هزینه دریافت می کنند؟

 

محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: دولت‌ها به مدارس هزینه‌ای نمی‌دهند و آن‌ها برای اداره مدارس هزینه‌ای را به اختیار مردم دریافت می‌کنند.
او ادامه داد: مدیران به اختیار می‌توانند افراد خارج از محدوده را ثبت نام نکنند و همچنین به اختیار می‌توانند مشارک کنندگان خارج از محدوده را ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: مدیران اولویت را به کسانی که مشارکت بیشتر دارند و یا در محدوده هستند، می‌دهند.
اعتدادی در ادامه علت هزینه گرفتن مدارس دولتی در زمان بیماری کرونا را، هزینه اینترنت، تجهیزات برقراری ارتباط و تلفن عنوان کرد: معلم در مدرسه حضور دارد و از برق، گاز، تلفن و اینترنت استفاده می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص تغییر مدل هزینه‌های مدرسه گفت: مدارس خیلی کمتر از سال‌های قبل پول دریافت کرده‌اند و سال گذشته به علت مشخص نبودن تعطیلی مدارس، پیش‌بینی هزینه هایشان را کرده بودند.
او افزود: امسال به علت واکسیناسیون معلمان احتمال بازگشایی مدارس و نظارت انجمن‌ها هم وجود دارد.
اعتدادی در پایان در خصوص اینکه مشارکت مبلغ خاصی ندارد و همان کمک کردن به مدرسه است، خاطرنشان کرد: در صورتی که مدرسه‌ای دانش آموز محدوده خود را به علت نداشتن هزینه، ثبت نام نکرد می‌توان نام آن مدرسه را به ناحیه آموزش و پرورش گزارش کرد تا بازرس پیگیری کند.