کلینیک مشاوره گاج


کلینیک مشاوره گاج

 

ثبت نام شروع شد ....

 

# در هر سطح و مدرسه ای هستید برایتان برنامه مخصوص خودتان را داریم

 

  • کلاس های مشاوره فردی و گروهی
  • پیگیری های منظم روزانه
  • برنامه ریزی به صورت روزانه و شخصی سازی
  • آموزش مهارت های تست زنی و مدیریت منابع اطلاعات
  • منطبق با برنامه مدارس و آزمون ها

نگران تعطیلی و غیر حضوری بودن نباشید

 

# با حرفه ای ها حرفه ای شوید

# مشاوره – زمان بندی

 

چه طور می‌شه مشکل «وقت کم آوردن» سر آزمون رو حل کرد؟

  پاسخ:

تکنیک زمان های نقصانی به شما کمک می کنه تا در جلسات آزمون بتونید زمان  رو مدیریت کنید. از زمان پاسخگویی به سوالات هر درس کمی کم کنید تا زمانی برای مرور در انتهای آزمون باقی بمونه.

 

مثلا در دروس عمومی، زمان نقصانی هر درس رو ١٥ دقیقه قرار بدید، تا در نهایت ١٥ دقیقه زمان اضافه برای مرور و بالا بردن درصدهاتون داشته باشید.

البته اینکه از زمان هر درس چه میزان کم کنید به توانایی های خودتون در دروس مختلف مربوط می شه اما مهم اینه که در پایان آزمون حدود ١٠ الی ٢٠ دقیقه در دروس عمومی و ٢٥ الی ٤٠ دقیقه در دروس اختصاصی زمان مرور داشته باشید.

 

زمان هر درس رو در ابتدای همون درس بنویسید و هر ده سوال یکبار شماره سوال و زمان رو کنترل کنید.

 

سوالات وقت گیر  رو شناسایی کنید و دورشون دایره بکشید تا در زمان مرور بهشون رسیدگی کنید. با انجام این روش می تونید سوالات ساده رو پیدا کنید و سریعا پاسخ بدید و درصد مورد نیاز خودتون رو کسب کنید.

 

در منزل حتما از شیوه تست زنی زماندار استفاده کنید.  مهارت در تکنیک های هنر آزمون دادن نیازمند تمرین و تکرار زیاده بنابراین حتما تست های زماندار رو در برنامه مطالعاتی خودتون قرار بدید.

 

بنابراین استفاده از تکنیک زمان های نقصانی رو در اولویت  قرار بدید و با تمرین در تست های زماندار به مهارت های لازم در آزمون های آزمایشی و آزمون سراسری دست پیدا کنید.

 

# مشاوره – کنکور

چند روز مانده به کنکور چه کنم؟

۱.جهت  پیشگیری از بیماری#کرونا ،سرماخوردگی و... مصرف روزانه یک عدد قرص ویتامین C بمدت یک ماه توصیه میگردد.

 

۲.روی تغذیه و ساعات خواب و بیداری خود در این  هفته پایانی، کنترل منطقی داشته باشید. افراط و تفریط نکنید ومواظب سلامتی خود باشید.

 

۳.خلاصه نویسی ها و یادداشت برداری های قبلی، تورق و مطالعه سریع گردند.

 

۴. مطالب فرار، نکات کلیدی، و اسامی ها مجددا مطالعه و یادآوری گردند(بعضی لغات و نکات گرامری زبان انگلیسی، تاریخ ادبیات، بعضی قوانین و فرمول های شیمی و فیزیک، قوانین و فرمول ها و روابط خاص ریاضی، و عموم مطالب  کوتاه و ریز زیست شناسی)

 

۵. اطرافیان بویژه پدر و مادرهای کنکوری؛ در این یک هفته آخر، مطلقا توقعات فلان رشته و رتبه و یا مقایسه با سایر دانش آموزان را مطرح و بازگو نکنند⛔

 

۶.عادت دادن خود به ساعت و زمان کنکور؛ حتما این یک هفته آخر هر روز شش و نیم صبح بیدار شوید.

 

۷. هرگز نگران آمار بالای رقبای خود نباشید،همه شرکت کنندگان رقیب واقعی شما نیستند، بلکه رقبای اصلی شما، عددی بسیار پایین تر از این تعداد است.

 

یادتان باشد؛کنکور فقط بخشی از آینده شماست، نه همه ی آینده

 # مشاوره – برنامه ریزی

 

_ ضرورت و فواید برنامه ریزی

 

برنامه ریزی صحیح یعنی از وقت و امکانات موجود حداکثر استفاده را بردن

عدم برنامه ریزی صحیح باعث اتلاف وقت شده و باز دهی مطالعه را بسیار کاهش می دهد.

برای اینکه یک برنامه عملی وقابل اجرا باشد دانش آموز باید براساس تواناییها،نیازها،امکانات شخصی و محیطی برای خود برنامه ای مناسب و واقع بینانه ای را در طول سال طرح ریزی نماید.

در یک برنامه درسی خوب شما باید بتوانید توانایی ها و پیشرفت های را که در طی مطالعه کسب کرده اید ببینید و همچنین به نقاط قوت وضعف خود پی ببرید تا طبق آن عمل کنید یعنی ضعف های خود را از بین برده و نقاط قوت خود رابیشتر تقویت کنید.

تشخیص میزان ساعات مطالعه افراد به خود فرد بستگی دارد و خود او باید تشخیص دهد که چقدر باید بخواند،استراحت کند و یا به کارهای دیگرش بپردازد در واقع با توجه به شناختی که هر شخص از خود دارد می تواند بهترین برنامه را با استفاده از دفتر برنامه ریزی برای خود تدوین کند.

 

 

#مشاوره – رشد تراز

 

#هنرآزمون دادن

 

افزایش تراز از پله‌ ای به پله‌ی بالاتر، شدیدا وابسته به اینه که وضعیت خودتون رو در مباحثی که نقاط ضعف رفع‌شدنی دارید، ارتقاء بدید.📈

 

پروسه‌ی ارتقاء وضعیت درسی برای این مباحث هم ممکنه زودبازده باشه مثل ضعف توی آرایه‌های ادبی، یا ترجمه عربی یا لغت زبان و یک مبحث خاص از زیست  هم ممکنه کمی زمانبر باشه مثل ضعف توی تابع و حد و مسائل شیمی و... اما در هر دو حالت باید توجه کنی که هیچ وقت حجیم بودن یه مبحث یا طولانی بودن اجرای یک وظیفه نباید مانع اجرای اون بشه!💪

 

بیشتر وقتا ما دقیقا به نتایج مثبت چیزهایی نیاز داریم که بارها از انجام دادنشون فرار کردیم! این که چی شده که توی اون مبحث ضعیف شدی، اصلا مهم نیست! بلکه این مهمه که ضعفمون رو برطرف کنیم تا توی بازه‌های بعدی دیگه این حس مشکل داشتن و ضعیف بودن اذیتمون نکنه!✌

 

در واقع یه موردی هست! تو نرفتی سمتش، پس توش ضعیف شدی و چون ضعیف هستی کمتر رغبت میکنی بری سمتش و به همین دلیل زخم اون مبحث الکی مداوم داره عمیق‌تر و سخت تر میشه! یه جایی باید به این دور باطل خاتمه بدی و جلوش وایسی! حداقل توی مباحث دوران دبیرستان، هیچ موضوعی نیست که نشه با یه ذره سماجت و پررویی از پسش بر اومد!🔐

 

خلاصه که اگر خسته‌ات میکنه یا سنگینه، در بازه‌های کوچک ولی متعدد برو سراغش اما تحت هیچ شرایطی به حال خودش رهاش نکن! یادت نره اگر اوضاع رو به حال خودش رها کنی، زمان فقط بدتر و بدترش میکنه! پس مدیریتش کن و امانش نده!