azmoon

اخبار و مقالات
تکلیف کنکوری هایی که سابقه تحصیلی ندارند چیست؟ تکلیف کنکوریهایی که سابقه تحصیلی ندارند چیست؟ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد. به گزارش ایسنا، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی است. میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی - واحدی/ ترمی - واحدی در گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ میزان ۳۰ درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۰ درصد(در مجموع ۴۰ درصد) با تاثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی عنوان شده است. همچنین سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۶ درصد با تاثیر قطعی و فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و مابقی به سهم نمره کل آزمون اختصاصی(کنکور) اضافه میشود. میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، ۱۹ و نیم درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی ۶ و نیم درصد(در مجموع دیپلم و پیش دانشگاهی ۲۶ درصد) با تاثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی است. طبق بند ۲-۲ ماده ۲ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای هر داوطلب یک نمره کل سابقه تحصیلی حاصل از میانگین وزنی نمرات تراز شده سابقه تحصیلی دروس عمومی و تخصصی وی با توجه به ضرایب سوابق تحصیلی مندرج در جداول ضرایب سوابق تحصیلی دیپلم نظام ۳-۳-۶ و نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی) ساخته می شود. با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخههای نظری، فنی و حرفهای و کار و دانش در تمام نظامهای آموزش و پرورش و طلاب حوزههای علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند. درصورتی که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیشبینی میکند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی ننماید، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر لحاظ میشود. برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلا سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره کل آزمون اختصاصی نیست در هر نوبت آزمون اختصاصی، نمرات خام داوطلبان برای هر گروه آزمایشی که داوطلب در آن شرکت کرده، اطلاع رسانی میشود. برای پذیرش در سال ۱۴۰۲، نمره کل نهایی مربوط به گروه آزمایشی درخواستی داوطلب طبق بندهای ۲ و ۳ ماده ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ترکیب بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی در نوبتهای آزمون اختصاصی دارای اعتبار گروه درخواستی و نمره کل سابقه تحصیلی گروه درخواستی(میانگین وزنی نمرات تراز شده سابقه تحصیلی دروس عمومی و تخصصیی طبق بند ۲-۲ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی) ساخته میشود و ملاک علمی برای پذیرش داوطلبان برای ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، نمره کل نهایی مربوط به سال پذیرش دانشجو است. رتبه در سهمیه و رتبه کشوری براساس نمره کل نهایی ساخته میشود. نمره کل آزمون اختصاصی مربوط به دو نوبت آزمون اختصاصی هر سال در کارنامه داوطلبان که در مرداد ماه برای انتخاب رشته همان سال در اختیار آنان قرار میگیرد، اطلاع رسانی میشود. در صورت یکسان بودن گروه آزمایشی نوبتهای معتبر هر داوطلب، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی در نمره کل نهایی لحاظ و در کارنامه اطلاع رسانی میشود. همچنین نمرات هر یک از دروس سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی میشود و در کارنامه داوطلبان که سازمان سنجش آموزش کشور صادر می نماید، نمره کل سابقه تحصیلی مربوط به گروه آزمایشی داوطلب درج میشود. برای داوطلبانی که در خرداد ماه موفق به اخذ مدرک دیپلم نمیشوند و در شهریور ماه مدرک دیپلم خود را اخذ میکنند، نمرات سوابق تحصیلی و معدل بر اساس نمرات کسب شده داوطلب در امتحانات نهایی آموزش و پرورش در خرداد ماه همان سال محاسبه میشود و ملاک اعمال در گزینش علمی است. نمره کل آزمون اختصاصی، نمره کل سابقه تحصیلی، نمره کل نهایی گروه آزمایشی درخواستی، رتبه داوطلب در سهمیه و رتبه کشوری داوطلب در گروه آزمایشی درخواستی داوطلب که در مرداد ماه برای پذیرش همان سال، اطلاع رسانی میشود، درج خواهد شد. بیشتر بخوانید ...
ضرایب دروس اختصاصی گروه های آزمایشی کنکور اعلام شد ضرایب دروس اختصاصی گروههای آزمایشی کنکور اعلام شد ضرایب دروس اختصاصی هر گروه آزمایشی اعم از فنی و ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان های خارجی در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد. به گزارش ایسنا، در هر نوبت آزمون اختصاصی، برای هر داوطلب طبق بند ۱-۲ ماده ۲ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نمره کل آزمون اختصاصی حاصل از میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس تخصصی داوطلب در گروه آزمایشی که شرکت کرده ساخته می شود. بر این اساس، در گروه آزمایشی فنی و ریاضی برای درس ریاضی ۱۲، فیزیک ۹ و شیمی نیز ۷ ضریب دارد. همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی درس زیست شناسی ضریب ۱۲، فیزیک ضریب ۷، شیمی ضریب ۹، ریاضی ضریب 7 و زمین شناسی ضریب ۱ در نظرت گرفته شده است. در گروه آزمایشی علوم انسانی، برای دروس ریاضی ضریب ۶، زبان و ادبیات فارسی ضریب ۸، علوم اجتماعی ضریب ۵، روان شناسی ضریب ۲ ، زبان عربی ضریب ۵، تاریخ و جغرافیا ضریب ۵ ، فلسفه و منطق ضریب ۵ و در نهایت اقتصاد ضریب ۲ در نظر گرفته شده است. در گروه آزمایشی هنر، برای درک عمومی هنر ضریب ۱۲، درک عمومی ریاضی و فیزیک ضریب ۵، خلاقیت تصویری و تجسمی ضریب ۳ و در نهایت در گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز برای زبان تخصصی ضریب ۱ در نظر گرفته شده است. در هر سه گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی،علوم تجربی وعلوم انسانی آزمون عملی رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی یکبار در سال برگزارمی شود. نمره آن به عنوان یک درس تخصصی با ضریب ۱۲ در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته های مرتبط با علوم ورزشی محاسبه خواهد شد. در گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون بهیاری - ویژه دیپلمه های بهیاری دروس تخصصی بهیاری شامل درس های مراقبت های بهیاری(دستگاه گوارش، دستگاه عضلانی، اسکلتی،پوست، دستگاه تولید مثل،دستگاه ادراری، بیماری های گوش و حلق و بینی و چشم،دستگاه قلب و عروق و خون و دستگاه تنفس)، تغذیه و رژیم های درمانی، زیست شناسی اختصاصی، بهداشت روانی، بهداشت عمومی، اخلاق و مقررات بهیاری و فن بهیاری(دستورالعمل مقدماتی) است که با ضریب ۱۲ و تاثیر قطعی لحاظ می شود. برای داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می کنند، منابع درس امتحانی آزمون اختصاصی زبان عربی کتاب های عربی، زبان قرآن ۱ ،۲ و ۳ و منابع درس امتحانی تاریخ کتابهای تاریخ اسلام ۱ و ۲ و تاریخ ۳( ایران در دوره اسلامی) درنظر گرفته می شود. در هر یک از نوبت های ثبت نام آزمون اختصاصی، داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه علوم انسانی ثبت نام می کنند باید انتخاب کنند که صرفا به دفترچه سوالات تخصصی از منابع دیپلم علوم انسانی یا منابع دو درس، زبان عربی و تاریخ دیپلم علوم و معارف اسلامی پاسخ می دهند. در گروه آزمایشی هنر، آزمون عملی یکبار در سال برگزار می شود. هر داوطلب فقط امکان شرکت در حداکثر دو مجموعه آزمون عملی از مجموعه های ذیل را دارد. نمره آزمون عملی به عنوان درس تخصصی با ضریب ۱۲ در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته های مرتبط با آن رشته محاسبه خواهد شد. فقط داوطلبانی می توانند رشته های دارای آزمون عملی را انتخاب کنند که در آزمون عملی آن مجموعه شرکت کرده باشند. در گروه آزمایشی زبانهای خارجی آزمون اختصاصی از زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی برگزار می شود و داوطلب در زمان ثبت نام باید یکی از آنها را برای پاسخگویی انتخاب کند. داوطلبانی می توانند رشته محل های مربوط به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی را انتخاب کنند که صرفا در آزمون اختصاصی مربوط به آن زبان شرکت کرده باشند و اجازه انتخاب کد رشته محل های به جز نوع زبان خارجی که انتخاب کرده اند را ندارند. برای انتخاب رشته محل های مربوط به سایر زبان های خارجی (بجز انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) محدودیتی وجود ندارد و ملاک گزینش علمی، نمره کل نهایی بدون توجه به نوع آزمون زبان اختصاصی است. بیشتر بخوانید ...
نکات مهم برای دانش آموزان دوازدهمی در امتحانات نهایی نکات مهم برای دانشآموزان دوازدهمی در امتحانات نهایی تهران (پانا) - با توجه به تصحیح الکترونیکی و اسکن آن در سامانه تصحیح اوراق نهایی موارد مهمی را که لازم است از پیش بدانید جهت اطلاع دقیق بخوانید. ۱. روی سربرگ مطلقا چیزی نوشته نشود.(پاسخ برگ ها توسط سامانه شخصی سازی شده است.) ۲. بارکد برگه مخدوش نشود. در صورت مخدوش شدن هویت شما برای سیستم از بین میرود. ۳. شماره داوطلبی (کد ملی) خود را با برگه چک کنید و در صورت مغایرت قبل از شروع به مراقب در محل اطلاع دهید. ۴.در حاشیه پاسخ برگ و پشت آن مطلقا چیزی ننویسید. ۵.پاسخ هر سوال در جای معین شده درج و نوشته شود. ۶.حتی اگر بد خط هستید خوانا بنویسید تا حق شما ناخواسته در زمان تصحیح ضایع نشود. ۷.استفاده از هر مدل غلط گیر ممنوع است. در صورت نوشتن اشتباه نهایت فقط آن را قلم بگیرید. (خط بزنید) ۸. درج هرگونه علامت یا مطلب نامربوط احتمال صحیح نشدن برگه شما را افزایش می دهد. ۹.با توجه به اسکن پاسخ برگ ها استفاده از خودکار مشکی یا آبی با نوک ضخیم توصیه می شود . تا زمان اسکن، مطالب درج شده خوانا تر وباکیفیت تر دیده شود. این درحالیست که کیفیت اسکن با خودکار آبی پایین تر خواهد بود.(خودکار فقط مشکی وآبی سایر رنگ ها ممنوعیت دارد.) ۱۰.پاسخ برگ را تا نزنید و در تمیز نگه داشتن آن تا زمان تحویل دقت کنید. ۱۱. پاسخ برگ مچاله نشود و رطوبت عرق دست آن را مرطوب نکند. و در پایان اولیا به دانش آموزان یاد آور شوند: همراه داشتن هر نوع وسایل ارتباطی و دارای سیگنال حتی خاموش در حوزه امتحانی مطلقا ممنوع است. حوزه های امتحانی هیچ گونه مسئولیتی در قبال دریافت ونگهداری این موارد ندارند. فرآیند آزمون از ساعت ۷/۳۰ صبح در حوزه ها خواهد بود .از ۸ صبح به بعد ورود دانش آموز به حوزه ممنوع است. تاکید میشود از ۷ صبح در محل حوزه آزمون حاضر باشید. قبل از شروع امتحانات نسبت به شناسایی حوزه فرزندتان از پیش اقدام کنید. (حوزه ها طبق رشته های مختلف در مدارس تقسیم شده اند. نام حوزه در کارت ورود به جلسه زمان تحویل قید شده است). همراه داشتن شناسنامه عکس دار / کارت ورود به جلسه تا پایان امتحانات الزامی است. در نگهداری کارت خود کوشا باشید. بیشتر بخوانید ...
تصحیح همه امتحانات نهایی از خرداد امسال الکترونیکی خواهد بود تصحیح همه امتحانات نهایی از خرداد امسال الکترونیکی خواهد بود تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش با توجه به اهمیت آزمونهای نهایی برای دانشآموزان، خانوادهها و جامعه، در نظر دارد در انتشار سلسله خبرهایی، اقدام به اطلاعرسانی مناسب به خانوادهها و دانشآموزان در مورد فرایند امتحانات نهایی کند. به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، آزمون امتحانات نهایی سال جاری به دلیل تاثیر آن در سوابق کنکور دارای اهمیت زیادی برای دانشآموزان و خانوادههای آنان است. لذا آموزش و پرورش برای انجام دقیق و بدون خطای این آزمونها برنامهریزی کرده است. یکی از کارهای مهمی که در آزمونهای امتحان نهایی باید صورت گیرد، تصحیح سوالات امتحانات نهایی است. این تصحیح باید طوری دقیق باشد که حقی از دانشآموزی ضایع نشود. بنابراین براساس تکلیفی که طبق مصوبات به آموزش و پرورش شده، راهحل جدی برای رفع این مشکل، تصحیح الکترونیکی بود از خرداد پارسال به صورت آزمایشی برای حوزههای خارج از کشور و از دیماه برای یک حوزه در هر استان انجام شد و از خرداد امسال، تصحیح دستی برگهها به کلی جمع میشود و تصحیح برگههای امتحانات نهایی در کل کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. در تصحیح الکترونیکی، مصحح دوم، نظرات مصحح اول را نمیبیند و اگر اختلاف نظری بین مصحح اول و دوم وجود داشته باشد به مصحح سوم ارجاع داده میشود. همچنین سه نوبت، راهنمای تصحیح به سوالات ارسال میشود و برای مصححینی ابلاغ صادر میشود که مورد تایید گروههای آموزشی باشند. همچنین جمع نمره هر صفحه را سامانه انجام میدهد و نمره نهایی را هم سامانه، جمع و ثبت میکند. بیشتر بخوانید ...
تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمون های نهایی چگونه است؟ تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمونهای نهایی چگونه است؟ تهران (پانا) - مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با توجه به اهمیت آزمونهای نهایی برای دانشآموزان، خانوادهها و جامعه در نظر دارد طی انتشار سلسله خبرهایی، اقدام به اطلاعرسانی مناسب به خانوادهها و دانشآموزان در مورد فرایند امتحانات نهایی کند. به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش؛ آزمون امتحانات نهایی سال جاری به دلیل تاثیر آن در سوابق کنکور دارای اهمیت زیادی برای دانشآموزان و خانوادههای آنان است. لذا آموزش و پرورش برای انجام دقیق و بدون خطای این آزمونها برنامهریزی کرده است. یکی از کارهای مهمی که در آزمونهای امتحان نهایی باید صورت گیرد، تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمونهای نهایی به صورت امن، مکانیزه، با کمترین خطا و سوگیری مثبت و منفی از سوی مصححان و... است. روند تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمونهای نهایی به طور خلاصه در زیر آمده است: پاسخبرگهای تمامی حوزهها به صورت رندم (تصادفی) توسط سامانه هوشمند به مصححانی خارج از استان محل آزمون ارسال میشود. توزیع تصویر پاسخبرگ بینام (کدگذاری شده) توسط سامانه بین مصححین در سطح کشور تصحیح تصویر هر پاسخبرگ با استفاده از رایانه توسط 2 مصحح مستقل احصاء و ثبت نمره نهایی توسط سامانه تولید کارنامه و اعلام نتیجه بیشتر بخوانید ...
به روزرسانی شیوه ها و دستورالعمل های حفاظت از آزمون سراسری/ اتخاذ تمهیدات لازم برای سلامت آزمون سراسری از مطالبات اصلی داوطلبان و خانواده های آنها است بهروزرسانی شیوهها و دستورالعملهای حفاظت از آزمون سراسری/ اتخاذ تمهیدات لازم برای سلامت آزمون سراسری از مطالبات اصلی داوطلبان و خانوادههای آنها است رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در نشست مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور با عوامل اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ استان فارس در دانشگاه شیراز از به روزرسانی شیوهها و دستورالعملهای حفاظت از آزمون سراسری خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر محمدحسین حاجیلو در این نشست گفت: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و دستگاههای اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضائی و ضابطین محترم در انجام این آزمون نهایت همکاری را بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور بر امر برگزاری آزمون سراسری دارند و در مجموع حدود 125 هزار نفر در امور اجرایی و حفاظت از سلامت آزمون مشارکت دارند. وی با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمونهای سراسری افزود: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظهدار در آزمون سراسری جرم است، بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل حتی بدون استفاده از آنها نیز به محرومیت در آزمون سراسری منجر میشود ضمن اینکه همراه داشتن این وسایل برای عوامل آزمون نیز ممنوع شده است. قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر ضرورت بهروزرسانی شیوهها و دستورالعملهای حفاظت از آزمون سراسری، گفت: والدین و به ویژه داوطلبان تحت تاثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند. یکی از شرایط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مقابله جدی با هر نوع تخلف و تقلب است. رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری اضافه کرد: آمادگیهای لازم در سطح استانها، شهرستانها و کلیه مراکز برگزاری آزمونها به وجود آمده و آموزشهای لازم به عوامل حفاظتی نیز داده شده تا توان کنترل هر نوع تخلفی را داشته باشند. وی در پایان تاکید کرد: حفاظت از آزمون سراسری، وظیفه ملی همه دستگاههای انتظامی، امنیتی و قضایی در راستای تحقق عدالت آموزشی است و انجام پیش بینیهای لازم و همچنین رصد فضای مجازی به منظور برگزاری آزمونی امن و سالم از جمله مطالبات و خواستههای مهم داوطلبان و خانوادههای محترم آنها است تا آزمون در یک محیط رقابتی سالم با رعایت اصل شایسته گزینی در جهت سنجش علمی داوطلبان برگزار شود. بیشتر بخوانید ...
فعالیت داوطلبان در گروه ها و کانال های مدعی تقلب موجب محرومیت از آزمون سراسری می شود فعالیت داوطلبان در گروهها و کانالهای مدعی تقلب موجب محرومیت از آزمون سراسری میشود مدیرکل حراست سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه سلامت آزمون سراسری خواسته و مطالبه ملی است در مورد عضویت داوطلبان در گروهها و کانالهای فضای مجازی مدعی تقلب هشدار داد و افزود: ارسال مدارک، پرداخت هرگونه وجه و تبانی در این گروه ها موجب محرومیت در آزمون سراسری می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، مختار کاظمزاده با اشاره به اهمیت موضوع سلامت آزمونها گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامهریزی شده گروههای سوداگر و سودجو که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش میشود، از اهداف اصلی مسئولان و مجریان حفاظت آزمونها است چرا که این موضوع مورد حمایت قاطبه مردم است و ما با رصد و پایش اطلاعاتی، نوید برگزاری آزمونی سالم را به داوطلبان میدهیم. وی درباره نخستین اقدام پیشگیری از تخلف گفت: از مدتها قبل از برگزاری آزمون، رصد و شناسایی مدعیان تقلب در کانالها و گروههای اجتماعی مجازی به عنوان مهمترین اقدام پیشگیرانه در حال انجام است و این گروهها تحت کنترل نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و به ویژه پلیس فتا قرار دارند که در این زمینه با توجه به الزامات قانونی و با تمام توان در کنار داوطلبان و خانوادههای آنان خواهیم بود و آماده دریافت هرگونه گزارش های مردمی هستیم. کاظمزاده افزود: داوطلبان با توجه به اینکه در یک سال و یا حتی سالهای متمادی برای موفقیت در آزمون سراسری برنامهریزی و تلاش کردهاند و با صرف وقت و انرژی خود و خانوادهها آماده شرکت در آزمون سراسری شدهاند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت کنند و نتیجه متناسب با تلاشهای خود را دریافت کنند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند. بیشتر بخوانید ...
چگونه در برنامه ریزی و مطالعه دروس به تعادل برسیم؟ داوطلبان زیادی در سالهای گذشته با یک برنامهریزی اصولی موفق شدند تا از این ایام به خوبی استفاده کرده و نتایج بسیار قابل ملاحظهای را کسب کنند. روی سخنمان با همه کسانی است که قصد دارند پیشرفت تراز و رتبه داشته باشند. مطمئن باشید که با جدیت و تلاش و خوب درسخواندن در این ایام، میتوانید به این هدف برسید. گرچه همت و جدیت، از مهمترین عناصر پیشرفت شما در این روزهای باقیمانده تا زمان برگزاری آزمون سراسری هستند، اما نکات و مسائل دیگری نیز وجود دارند که توجه و پرداختن به آنها باعث میشود تا شما در همین روزهای باقیمانده، به موفقیتی درخور تلاشتان دست یابید. ما هر ساله با داوطلبان زیادی مواجه میشویم که قبل از عید دروسشان را به خوبی مطالعه نکرده، اما با تلاش فراوان و رعایت همین نکات توانستهاند به موفقیت برسند. راهکارهایی برای تنظیم یک برنامه ریزی درسی خوب توجه به برنامهریزی و تعادل در آن یکی از مهمترین اقداماتی که شما به عنوان داوطلب کنکور باید همیشه به آن توجه داشته باشید، این است که ببینید آیا برنامهریزی شما اصولی و درست است و با نیازها، اهداف و تواناییهای شما مطابقت میکند یا نه. یک برنامهریزی اصولی، میتواند تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت شما داشته باشد و یک برنامهریزی نادرست و نامناسب میتواند باعث کندی و ضعف شما در پیمودن مراحل آمادگی برای کنکور شود. ما از همه شما دانشآموزان و داوطلبان گرامی آزمون سراسری خواهش میکنیم که به این مقوله توجه ویژهای داشته باشید. تمام کسانی که در سه ماه آینده در مدرسه یا در رتبه کنکور پیشرفت میکنند، کسانی هستند که دچار چند برنامگی نیستند و از برنامهای که چیدهاند بر اساس آن پیش میروند نیز خارج نمیشوند و دقیقا اگر شما جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که برنامهریزی مناسبی دارید و به خوبی و بدون هیچ مشکلی با آن پیش میروید، برایتان آرزوی موفقیت میکنیم و از شما داوطلبان عزیزی هم که تاکنون برنامه درستی نداشتهاید، خواهش میکنیم که از همین الان برای زمان باقیمانده برنامهریزی کنید. برای انجام این کار میتوانید از مشاوران یا داوطلبان موفق کمک بگیرید، اما فراموش نکنید که محور اصلی این برنامهریزی، خود شما هستید و این برنامه باید طبق روحیات، تواناییها و نیازهای شما چیده شود. قبل از هر چیز توجه داشته باشید که چه درسهایی را تا الان نخوانده یا کم خواندهاید و در چه درسهایی ضعیف هستید. به بودجهبندی سؤالات کنکور نیز توجه کرده و سعی کنید تا در این وقت باقیمانده، درسهای مهمتر و با اهمیتتر را در برنامه خود بگنجانید. در روزهای مختلف هم درسها را به طور متعادل بخوانید و تمام اوقات یک روز را به خواندن یک درس اختصاص ندهید؛ مثلا دانشآموز گروه آزمایشی علوم تجربی نباید از صبح فقط شروع به مطالعه درس زیستشناسی کند. توجه داشته باشید که باید درسهای محاسباتی را بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت و درسهای عمومی را در حدود یک ساعت مطالعه کنید. تعادل در مطالعه دروس اختصاصی و عمومی یکی از موضوعات بسیار مهم، ایجاد تعادل در مطالعه است. ما معمولا عادتهای مختلفی داریم؛ مثلا درسهایی را که دوست داریم، بیشتر و درسهایی را که به آنها علاقه نداریم، کمتر میخوانیم. این عادت، عادت غلطی است که برخی از داوطلبان با آن دست به گریبانند. توجه داشته باشید که کنکور، مطالعه و امتحان علاقهمندیها نیست، بلکه امتحانی از همه دروس است، و افراد موفق کسانی هستند که علی رغم میلشان، تعادلی در خواندن همه دروس ایجاد میکنند، و تا آنجایی که برایشان مقدور است، همه دروس، حتی اگر امکانپذیر باشد، برخی از بخشهای هر درس را مطالعه میکنند. یکی از عوامل موفقیت، ایجاد توازن و تعادل در مطالعه است، این تعادل، اول با برنامهریزی شخصی و در قالب ساعات مطالعهای که در هر درس دانشآموز برای خودش محاسبه میکند، ایجاد میشود. سپس ایجاد تعادل در مطالعه دروس عمومی و اختصاصی است که راه موفقیت را هموار میکند در شیوههای مطالعه و رویکردی که دانشآموزان برای افزایش بهرهوری در مطالعه دارند، یکی از استراتژیهای بسیار مهم، این است که دانشآموزان در ایام عید و دوره بعد از آن، وقت بیشتری را برای مطالعه دروس متنی و همچنین دروس عمومی در نظر بگیرند. خواندن دروس عمومی، به جهت اینکه زود بازدهتر هستند، امکانی را فراهم میکند تا در کنکور بتوانید نتایج بهتری بگیرید و خود این موضوع، مهمترین دلیل است برای این نکته که تاکید میکنیم در این دوره به دروس عمومی توجه بیشتری داشته باشید؛ البته درسهای عمومی از نظر ماهیت و ساختار فرار هستند و به همین دلیل، لازم است که در زمان باقیمانده تا کنکور، درسهای عمومی را در مقایسه با قبل بیشتر بخوانید تا بتوانید با حضور ذهن بیشتری در آزمون سراسری حاضر شوید. هر چه به پایان سال تحصیلی و کنکور نزدیکتر میشویم سهم مطالعه درسهای متنی، که درسهای عمومی نیز از جمله آنهاست، در مقایسه با سال گذشته، افزایش مییابد. دلیل این افزایش، امکان فراموشی بیشتر این درسها در مقایسه با درسهای محاسباتی است؛ ضمنا این درسها زودبازدهتر هستند؛ و با آنها میشود راحتتر و سریعتر وضعیت درسی را بهبود بخشید. معمولا داوطلبان در آغاز سال، هفتاد درصد زمانشان را به مطالعه درسهای اختصاصی و سی درصد را به دروس عمومی تخصیص میدهند. بعد از عید نیز، بخش بیشتر مطالعه را دروس اختصاصی تشکیل میدهد؛ با این تفاوت که در این دوره، شما باید در مقایسه با قبل از عید، زمان بیشتری را برای دروس عمومی در نظر بگیرید. هر چه به کنکور بیشتر نزدیک میشویم، با توجه به اینکه درسهای حفظی و متنی باید بیشتر مطالعه شوند، طبیعی است که سهم زمان مطالعاتی آنها بیشتر میشود؛ البته دانشآموزان همواره در تمام مدت تحصیل باید دروس اختصاصی را بیشتر از دروس عمومی مطالعه کنند؛ مثلا باید شصت درصد از زمان را به دروس اختصاصی و چهل درصد را به دروس عمومی اختصاص دهید؛ نه اینکه فقط درسهای اختصاصی بخوانید و بعد بگویید: درسهای عمومی، آسان است؛ آخر سال، فقط عمومی میخوانم. کسانی که این اشتباه را مرتکب میشوند، نمیتوانند در آن روزهای آخر به نتیجه دلخواه برسند. اگر شما از جمله داوطلبانی هستید که از ابتدای سال با برنامهریزی خوب و مناسبی به مطالعه ادامه دادهاید، الان هم میتوانید با خیالی آسوده به خوبی بین دروس عمومی و اختصاصی تعادل ایجاد کنید، اما اگر جزو گروهی هستید که کجدار و مریز مطالعه کرده یا اصلا مطالعه نداشتهاید، باید سعی کنید که بین دروس عمومی و اختصاصی، دست به انتخاب بزنید؛ اینکه کدام دروس اختصاصی و عمومی مهمترند؟ شما کدام یک از دروس را بیشتر بلدید یا در کدامها ضعف دارید؟ در میان فصول هر درس، کدام فصلها بر حسب بودجهبندی سؤالات کنکور مهمتر بوده و توانایی شما در این فصلها چقدر است و غیره؛ وقتی به سؤالاتی از این قبیل پاسخ دادید، با توجه به وقتتان دست به انتخاب بزنید؛ مثلا به عنوان یک داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی، که شیمی و زبان را تا حدودی مطالعه کرده است، از بین عمومیها تمرکز بیشتر خود را روی ادبیات و عربی، و در دروس اختصاصی، روی زیستشناسی و فیزیک بگذارید و سپس وقت خود را به دو قسمت شصت درصد و چهل درصد تقسیم کرده و این درسها را مطالعه کنید؛ البته این مورد، یک مثال بود و همان گونه که قبلا اشاره کردیم شما باید با توجه به اطلاعات و کاستیها و وقت خود، به خوبی برنامهریزی کنید. بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که در درسهای عمومی و اختصاصی، نقاط قوت آن را مشخص کرده و آنها را حفظ کنید و نیز برای سایر درسهایتان هدفگذاری کنید تا به تدریج آنها را به نقاط قوت خود تبدیل نمایید. روش مطاله دروس خواندنی و تحلیلی تعادل در مطالعه تشریحی و تستی یکی دیگر از اقدامات مهمی که دانشآموزان باید در این دوره (بعد از تعطیلات نوروز)حتما به آن توجه داشته دوره حتما باشند، این است که بین مطالعه تستی و تشریحی تعادل برقرار کرده و به گونهای پیش بروند که افراط در یکی از آنها به ضررکردن در دیگری منجر نشود. دانشآموزان وقتی مطالب را برای اولین بار میبینند باید آنها را به صورت تشریحی کار کنند و بیش از هشتاد درصد وقت خود را صرف مطالعه دروس تشریحی کنند و تقریبا بیست درصد از وقت خود را به تست اختصاص دهند. این موضوع بعد از عید تا حد زیادی تغییر میکند؛ زیرا در این هنگام، بیشتر داوطلبان، مباحث درسی را حداقل یک بار خوانده و در حال مرور آن مباحث هستند و از این زمان باید سهم مطالعه تستی را به مرور افزایش دهند. هر چقدر به زمان برگزاری آزمون سراسری نزدیکتر میشویم، سهم تستی کارکردن دانشآموزان بیشتر خواهد شد، معمولا در دو ماه آخر، باید هشتاد درصد برای دروس به منظور تستزدن و بیست درصد برای دروس به منظور مطالعۀ تشریحی وقت بگذارند؛ البته این موضوع درباره داوطلبانی که تا الان به خوبی مطالعه نکرده یا اصلا مطالعه نداشتهاند، صدق نمیکند. این گروه از داوطلبان باید وضعیت خود را بررسی کنند و ببینند تا چه زمانی میتوانند به مطالعۀ تشریحی ادامه دهند؛ در واقع باید مطالعه تشریحی تا آنجایی ادامه پیدا کند که مرور خلاصه مطالب و تستزنی امکانپذیر باشد؛ چون اگر هر یک از این موارد حذف شود، به مطالعه شما آسیب میخورد و شما نمیتوانید آن طور که باید از مطالعه خود نتیجه بگیرید. با توجه به اینکه مرحله مرور و تستزنی برای تثبیت مطالب در ذهن شما و نیز سنجش خودتان لازم است، اگر تازه میخواهید مبادرت به درس زمان نمایید، باز هم حتما زمان مناسبی را، بسته به حجم مطالعاتی و اطلاعات خود، برای مرور و تستزنی در نظر بگیرید. در چنین شرایطی، تا حدودی بحث گزیدهخوانی مطرح میشود؛ یعنی میتوانید مباحثی از کتابها را حذف کنید؛ به طوری که اگر در برخی از مباحث احساس میکنید که به آنها تسلط کافی ندارید یا احساس میکنید که برخی از مباحث در مقایسه با برخی دیگر از آنها از اهمیت کمتری برخوردارند، بتوانید اقدام به حذف آن مباحث کنید. سومین تعادل، تعادلی است که بین دروس پایه و دروس سال آخر باید ایجاد شود. اگر دانش آموزان اولویت را به برنامه درسی در مدرسه بدهند، باید درسهای پایه را هم در کنارش مطالعه کنند؛ اما مهم این است که ما به همه درسها و همه مباحث به طور هم زمان توجه کنیم. تکنیکهای تستزنی و فواید آنها تعادل بین دروس پایه و دروس سال آخر تعادل میان دروس پایه و دروس سال آخر، بسیار مهم است. از آنجایی که بیش از پنجاه درصد سؤالات کنکور مربوط به دروس دورههای تحصیلی دهم و یازدهم است، ممکن است این نگرانی برای برخی از دانشآموزان به وجود آید که چگونه میتوانند در این زمان باقیمانده بین دروس پایه و سال آخر و مطالعه یا مرور و تستزنی آنها تعادل برقرار کنند. تعادل میان دروس پایه و سال آخر برای همه داوطلبان لازم است: چه کسانی که تا الان مطالعه خوبی داشته و چه کسانی که نتوانستهاند به خوبی مطالعه کنند. فارغ از نگرانی، چیزی که شما به آن نیاز دارید، درایت و هوشیاری در انتخاب یک برنامه حساب شده است. اگرچه شما فرصت زیادی ندارید، اما شما داوطلبان عزیز با اولویتبندی میتوانید به خوبی کارها را پیش ببرید. حفظ موقعیت و تسلط بیشتر در درسهایی که جزو نقاط قوت شماست، باید در اولویت قرار گیرد و بعدا اگر وقت اضافه آوردید به سراغ درسهای دیگر بروید. نویسنده: شیوا رستم زاده مشاور ارشد گاج بیشتر بخوانید ...
اهمیت ریاضی در دوران مدرسه ریاضیات دوران ابتدایی در این دوران بچه ها با دانش و تجربه ریاضی بیش از آنچه ما برای آن ارزش قائل هستیم وارد مدرسه می شوند و ریاضیات رسمی را که گاه خشک و بی روح می یابند،آغاز می کنند. متاسفانه پژوهش های انجام شده نشان می دهند که بین ریاضیات مدرسه و ریاضیات خانه، که در زمینه های واقعی اجتماعی آموخته می شود، شکاف وجود دارد. ریاضیات خانه در صحنه های واقعی وبرای هدف های واقعی یاد گرفته می شود و ریاضیاتی طبیعی به نظر می رسد که برای بچه ها ملموس و معنادار است. ریاضیات دوران راهنمایی در خلال این دوران انتظار داریم دانش آموزان بزرگترین تغییرات رشدی جسمانی، عاطفی، روانی و فکری خود را تجربه کنند. در این سال هاست که مربیان ریاضی باید زمینه های تشویق بیشتر دانش آموزان را فراهم آورند و آنان را قادر سازند که اعتماد به نفس و خود کارآمدی- اطمینان به توانایی های خود را در فهم معنادار ریاضیات تقویت کنند یادگیری های حافظه ای و غیرهوشمند در عرصه ریاضیات و نیز نگرانی ها و نومیدی های شاگردان در کار ریاضی عمدتا از این دوران آغاز می شود. ریاضیات دوران دبیرستان در مقطع دبیرستان، دانش آموزان باید بر اهمیت ارتباط میان انتخاب های علمی و سایر انتخاب های دوران زندگی خود آگاه شوند. این مسئله حیاتی است که مربیان ریاضی بکوشند تا باور دانش آموزان را نسبت به ارزش دانش ریاضی و کارآمدی آن در جامعه تقویت نمایند و آنان را متقاعد سازند که توان و ظرفیت انجام فعالیت های ریاضی را در حال و آینده دارند و به گونه ای پیوسته اطلاعات به روز و قابل اعتمادی را در عرصه مقولات زیر فراهم آورند: 1-چگونگی مرتبط ساختن آنچه دانش آموزان در ریاضی می آموزند با انتخاب های تحصیلی و شغلی آنان 2- چگونگی اتکای فزاینده سایر عرصه های علم و زندگی بر دانش ریاضی 3- افزایش فرصت هایی در زندگی دانش آموزان که در نتیجه مطالعات آینده در ریاضی برای آنان فراهم خواهد شد. مربیان اعم از پدران، مادران، معلمان، مشاوران و اداره کنندگان مدرسه در شکل گیری طرز تلقی فراگیران نسبت به ریاضیات و ادراک آنان از مفاهیم ریاضی تاثیر بسزایی دارند. این طرز تلقی ها و ادراکات از عالم ریاضی در سال های اولیه کودک و در خلال بازی ها و الگوسازی های کودکانه شکل می گیرند. و در دوران تحصیلات مدرسه ای تقویت و تثبیت می شوند. رمز موفقیت دانش آموزان در درس های ریاضی این است که باور کنند با اتکا به ظرفیت ها و پشتکارشان قادر به انجام فعالیت ریاضی هستند و آن را نیز سودمند بیابند. تقویت این اعتقاد به ویژه در انجام ریاضیات دوران مدرسه که موفقیت فرد در ریاضی بیشتر مرهون تلاش او و فرصت های یادگیری است تا توانایی ها و هوش ذاتی اش از جایگاه ارزشمندی برخوردار است. نویسنده: شیزاد کاکه سور مدرس ریاضی بیشتر بخوانید ...
چگونه از استرس رهایی یابیم چگونه از استرس رهایی یابیم هر چه به زمان برگزاری آزمون سراسری نزدیکتر مىشویم، استرس و اضطراب آن بیشتر مىشود.استرس آزمونواکنش طبیعى بدن است که به آن استرس عملکرد نیز مىگویند.هر زمانى که قرار باشد شما در مواردی، مانند کنکور، مصاحبه، سخنرانى یا ارایه مطلب، از سوی دیگران مورد ارزیابى قرار گیرید، ممکن است که دچار این استرس بشوید. اکثر داوطلبانى که خود را براى کنکور آماده میکنند، این استرس را تجربه خواهند کرد؛ البته اگر شما هم یکى از آنها هستید، خوب است بدانید که داشتن مقدار کمى استرس قبل از آزمون، امرى است کاملا طبیعى و حتی مفید! شما براى رسیدن به هدفتان تلاش کرده و نتایج زحماتى که کشیدهاید، برایتان مهم است و داشتن کمی استرس میتواند عملکردتان را بهتر کرده و انگیزهتان را براى تمرکز بیشتر در آزمون افزایش دهد؛ ولى اگر این اضطراب، بیش از حد افزایش یابد و از کنترل شما خارج شود، مىتواند دردسرساز شود و از کارایى شما در آزمون به میزان زیادی بکاهد. این اضطراب از نظر فیزیولوژیکى ممکن است که خود را با علایمى مانند معده درد، لرزیدن دستها، سفت شدن ماهیچهها، حالت تهوع، افزایش ضربان قلب، خشک شدن دهان یا سر درد نشان دهد، و از نظر روانى نیز، فرد، دیگر به درستى نمىتواند فکر کند، تمرکزش را از دست داده و حتى مطالب و لغات را به کلى فراموش مىکند و در نهایت، احساس ترس بر فرد غلبه کرده و دچار ناامیدى و درماندگى مىشود؛ ولى خوشبختانه این استرس قابل کنترل است. در این مقاله، راهکارهایی براى آنکه شرایط را به نفع خود برگردانید و بتوانید بهترین کارایى را داشته باشید، ارایه میشود. * سلامتى جسمى شما مهمتر از هر چیز دیگری است. به تغذیه خود توجه کنید و بخصوص در روز آزمون، صبحانه مناسب و کافى بخورید. نخوردن یک صبحانه مناسب، سبب کاهش سریع سطح انرژیتان شده و ممکن است که باعث افزایش اضطراب و خستگى در شما شود. مطمین باشید که سلامت جسمى شما کمک بزرگى به سلامت ذهنى و فکریتان خواهد کرد. * براى داشتن ذهنى آرام و سرحال، به میزان کافى بخوابید و بخصوص در این روزهای پایانى خوابى منظم داشته باشید. کم خوابى، یکى از عواملى است که مى تواند اضطراب شما را بیشتر کند و از کارایى شما بکاهد. شب قبل از آزمون، نیم ساعت قبل از خوابیدن، دوش آب گرم گرفته و نوشیدنى گرم بدون کافیین بنوشید و فراموش نکنید که ساعت خود را براى صبح آزمون کوک کنید. * یک روز مانده به آزمون از درس خواندن دست بکشید. شاید تست زدن در روز قبل از آزمون، ایده خوبى به نظر برسد، ولى در حقیقت میتواند اضطراب شما را افزایش دهد، و اگر تستزنى شما نتایج خوبى نداشته باشد، استرستان چندین برابر خواهد شد. در روز آخر قبل از آزمون، به پیاده روى بروید، هواى تازه تنفس کنید، فیلم مورد علاقهتان را تماشا کنید و زمانى را با خانواده و کسانیکه دوستشان دارید، سپرى کنید. * از افرادى که اضطراب شما را بیشتر میکنند، دورى کنید. خود را با دوستانتان مقایسه نکنید و از صحبت کردن با دیگر داوطلبان در مورد مطالبى که خوانده یا نخواندهاید بپرهیزید. * زمان و روز برگزاری آزمون را چندین بار بررسی کنید، زودتر در محل آزمون حاضر شوید و زمان کافى را براى رسیدن به مکان برگزاری آزمون در نظر بگیرید. از قبل مسیر خود را مشخص کنید؛ حتى مىتوانید یک بار در روزهای قبل از برگزاری آزمون، این مسیر را طى کنید تا بتوانید مدت زمانى را که تا محل آزمون در راه هستید به درستى تخمین بزنید. * تمام لوازم، برگهها و مدارک مورد نیاز براى آزمونتان را از شب قبل آماده کرده و در جایى مشخص قرار دهید تا صبح آزمون دچار اضطراب و عجله نشوید؛ ضمنا همراه داشتن مداد و پاک کن یدکى و اضافى را فراموش نکنید. * زمانیکه به محل برگزاری آزمون رسیدید، سعى کنید که جاى آرامى را براى منتظر ماندن تا زمان اجرای آن پیدا کنید، و از صحبت کردن در مورد موارد آزمونى با دوستان و داوطلبان دیگر بپرهیزید. * آرامش را قبل و در حین آزمون با خود تمرین کنید. اگر احساس کردید که استرس مىخواهد بر شما غلبه کند، لحظهاى متوقف شوید و نفس عمیق بکشید. این تکنیک، تنها چند ثانیه بیشتر طول نمىکشد. نفس کشیدن عمیق، تمام سیستم عصبى شما را آرام مىکند، عضلهها را شل کرده و جریان اکسیژن رسانى به مغز را افزایش مىدهد. از بینى نفس عمیق بکشید، آن را کمى نگه دارید و سپس به آرامى بازدم کنید، بدن خود را کش بدهید و مقدارى آب بنوشید. تمام این موارد، در کاهش علایم فیزیکى استرس، بسیار مؤثر هستند. * خود را براى مطالبى که وقت نکردهاید آنها را مطالعه کنید یا کارهایى که نتوانستهاید انجام دهید سرزنش نکنید. اعتماد به نفس داشته و به خود ایمان داشته باشید که براى حضور موفق در جلسه آزمون آماده هستید و آنچه در توانتان بوده است، انجام دادهاید. * زمانبندى در آزمون مهم است. زمان خود را طورى تنظیم کنید که به خواندن همه سؤالات برسید. هر سؤال را با دقت بخوانید و زمان بیش از حدی را صرف پاسخ دادن به یک سؤال خاص نکنید. اگر سؤالى را پاسخ ندهید، بهتر از این است که زمان مورد نیاز را براى خواندن سؤالاتى که پاسخشان را مىدانید، از دست بدهید. عجله نکنید و زمان باقى مانده را هر چند وقت یکبار بررسی کنید. * اگر پاسخ سؤالى را نمیدانید وحشت نکنید؛ لحظهاى تمرکز و فکر کنید. اگر همچنان پاسخ را نمىدانید، نگذارید یک سؤال سبب شود که شما تمرکزتان را نسبت به سایر سؤالات از دست بدهید. * تمرکز، مهمترین نکته براى کاهش استرس شماست. خود را در جلسه آزمون تنها شرکت کننده تصور کنید و تمام تمرکز خود را روى خودتان قرار دهید و نگذارید که حضور سایر شرکت کنندگان، تمرکز شما را از بین ببرد. * از بروز افکار منفى، که ممکن است در ذهنتان ایجاد شود، دورى کنید و افکار مثبت را جایگزین آنها کنید و مدام آنها را با خود تکرار کنید و بگویید: من مىتوانم ، من آماده هستم ، آزمون را با موفقیت پشت سر خواهم گذاشت. اینها بخشی از جملاتی است که شما باید مدام با خود تکرار کنید. موفقیت خود را در ذهنتان تصور کنید. در آخر به یاد داشته باشیدکه صرف نظر از نتیجه این آزمون، همواره فرصتى دیگر براى تکرار آزمون، بهتر آماده شدن یا ورود به دانشگاه هست، و مهمتر از همه، انتخابها و مسیرهاى دیگرى هم براى موفقیت وجود دارند. ممکن است که از نظر شمادر این مقطع،کنکور مهمترین اتفاق در زندگى شما باشد، ولى اگر دید دراز مدت و گستردهترى داشته باشید، خواهید دید که کنکور، فقط بخشى از زندگى شماست، نه همه آن! همه ما نقاط قوت و تواناییهاى منحصر به فردى داریم که در موفقیتما در زندگى، نقشى بمراتب مهمتر از صرفا نتیجه یک آزمون خاص خواهند داشت. نویسنده: شیوا رستم زاده مشاور ارشد گاج بیشتر بخوانید ...
مسئولين و پشتيبان ها
ابراهیمی

تمام مقاطع

نوروزی

تمام مقاطع

گالری تصویر نمایندگی
تصویری برای گالری آپلود نشده است!!

آزمون های سراسری گاج فعالیت رسمی خود را از سال 1388 با هدف توسعه ی عدالت آموزشی آغاز نموده و در تلاش است با برگزاری آزمون های هدفمند، طراحی سوالات استاندارد و با کیفیت، تاثیر بسزایی در موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد.
خوشبختانه این مهم با کسب رتبه های برتر و تک رقمی در کنکور سراسری و همچنین پذیرفته شدن دانش آموزان در آزمونهای ورودی مدارس تیزهوشان و مدارس خاص، تا حدود زیادی محقق شده است.

بیشتر بدانید...